Sunday, May 28, 2017

ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရား ⃣(၁)⃣

⃣ ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား_မဂၤလာတရား  ⃣(၁)⃣

🔵 (၁) 🔵
{ သူမိုက္တို႔ကို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ရျခင္း၊ ပညာ ရွိတို႔ကိုမွီဝဲ ဆည္းကပ္ရျခင္္း၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူတို႔ကို ပူေဇာ္ရျခင္း… }🔵

⃣ (၁) ⃣

ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရားေတာ္ျမတ္သည္
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ကေလးသူငယ္မွ စ၍
အိုမင္းေသာ လူျကီးမ်ားအထိ နားရည္ဝျပီးေသာ
နွဳတ္အသားက်ေနေသာ တရားေတာ္ျဖစ္၏။

ဤသို႔ဆိုေလက
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ကေလးသူငယ္မွ စ၍
အိုမင္းေသာ လူျကီးမ်ားအထိ နားရည္ဝျပီးေသာ
နွဳတ္အသားက်ေနေသာ တရားေတာ္အေျကာင္းကို
အထူးအေထြ ေရးသားဖ္ုိ႔ လိုအပ္ပါေသးသေလာဟု
ေမးခြန္း ေမးစရာရွိလာေပမည္။

ဤအေမးကို အပြင့္လင္းဆံုးေျဖဆိုရပါက
ယေန႔ေခတ္ အခါသမယတြင္ ျမတ္စြါဘုရား၏
တရားေတာ္မ်ားကို ခုတံုးလုပ္ လိုရာဆြဲယူ၍
လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ပဋိပကၡျဖစ္ေစရန္
လံွဳ႕ေဆာ္ ေသြးထိုး ျပဳလုပ္လာျကေသာ ရဟန္း ရွင္ လူမ်ားေျကာင့္
ျမတ္ဘုရားေဟာျကား မဂၤလာတရားတို႔အား
တိက်ေသခ်ာစြါ သိရွိရန္လိုအပ္၍  ျမတ္ဗုဒၶအလိုက်
မဂၤလာအဝဝ အား အစြန္းေရာက္မွဳမ်ား ေရွာင္ရွား၍
အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေရးသားရန္  အထူးလိုအပ္ပါသည္ဟု
ေျပာရေပမည္။        🔵 🔵 🔵

⃣ (၂) ⃣

ျမတ္စြါဘုရား ေဟာျကားေသာ တရားေတာ္သည္
ပြင့္လင္းေသာ္သာ တင့္တယ္၏။ဖံုးကြယ္္ေသာ္ မတင့္တယ္
ဆိုျပီးေဟာျကားထားတာဟာလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း
အလြန္ထင္ရွား၏။

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
(၃) အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ >>>
တိကနိပါက္ ကုသိနာရဝဂ္ >>> (၉) ပဋိစၧႏၷသုတ္ >>>

''တီဏိမာနိ၊ ဘိကၡေဝ၊ ဝိဝဋာနိ ဝိေရာစႏၲိ၊ ေနာ ပဋိစၧႏၷာနိ။ ကတမာနိ တီဏိ? စႏၵမ႑လံ၊ ဘိကၡေဝ၊ ဝိဝဋံ ဝိေရာစတိ၊ ေနာ ပဋိစၧႏၷံ၊ သူရိယမ႑လံ၊ ဘိကၡေဝ၊ ဝိဝဋံ ဝိေရာစတိ၊ ေနာ ပဋိစၧႏၷံ၊ တထာဂတပၸေဝဒိေတာ ဓမၼဝိနေယာ၊ ဘိကၡေဝ၊ ဝိဝေဋာ ဝိေရာစတိ၊ ေနာ ပဋိစၧေႏၷာ။ ဣမာနိ ေခါ၊ ဘိကၡေဝ၊ တီဏိ ဝိဝဋာနိ ဝိေရာစႏၲိ၊ ေနာ ပဋိစၧႏၷာနီ''တိ။

" ရဟန္းတို႔  ဤသံုးမ်ိဳးတို႔သည္ ပြင့္လင္းကုန္ေသာ္သာ
တင့္တယ္ကုန္၏။ဖံုးကြယ္ကုန္ေသာ္ မတင့္တယ္ကုန္။
အဘယ္သံုးမ်ိဳးတို႔နည္း ဟူမူ >>>

ရဟန္းတို႔ လဝန္းသည္ ပြင့္လင္းေသာ္သာ တင့္တယ္ကုန္၏။
ဖံုးကြယ္ေသာ္ မတင့္တယ္။ရဟန္းတို႔ ေနဝန္းသည္
ပြင့္လင္းေသာ္သာ တင့္တယ္္၏။
ဖံုးကြယ္ေသာ္ မတင့္တယ္။ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြါဘုရား
ေဟာျကားေသာ တရားေတာ္သည္ ပြင့္လင္းေသာ္သာ
တင့္တယ္၏။ဖံုးကြယ္္ေသာ္ မတင့္တယ္။
ရဟန္းတို႔  ဤသံုးမ်ိဳးတို႔သည္ ပြင့္လင္းကုန္ေသာ္သာ
တင့္တယ္္ကုန္၏။ဖံုးကြယ္ကုန္ေသာ္ မတင့္တယ္ကုန္။ " 🔵 🔵 🔵

⃣  (၃) ⃣

ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရားေတာ္ျမတ္ နိဒါန္း
ကနဦးအစတြင္ သူမိုက္တို႔ကို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပညာ ရွိတို႔ကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူတို႔ကို
ပူေဇာ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ဤတရားသံုးပါးသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ
မဂၤလာတရားတည္းဟူ၍  စတင္ေဟာျကားေတာ္မူထားသျဖင့္
ဤ အပိုဒ္က စတင္၍ ေရးသားရေပမည္။

___________________________________

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
ခုဒၵကနိကာယ္ >>> သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ >>>
(၂) စူဠဝဂ္ >>> (၄) မဂၤလသုတ္ >>>

[၁] ''အေသဝနာ စ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနၪၥ ေသဝနာ။
ပူဇာ စ ပူဇေနယ်ာနံ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။ "
_____________________________________

သူမိုက္တို႔ကို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပညာ ရွိတို႔ကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူတို႔ကို ပူေဇာ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ဤတရားသံုးပါးသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ မဂၤလာတရားတည္း။

____________________________________

ဤတြင္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကားေသာ လူမိုက္နွင့္ ပညာရွိ
အဓိပၸါယ္ မ်ားအား တိက်ေသခ်ာစြါ သိထားရေပမည္။
ဤသို႔ မဟုတ္ေလက မိမိဘာသာမွ တပါး အျခားေသာဘာသာဝင္မ်ားနွင့္
ဘာသာမဲ႔မ်ား အားလံုးကို လူမိုက္မ်ားအလား ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစေသာ
မိွဳင္းတိုက္မွဳမ်ားကို နားေယာင္သြားေစနိုင္သည္အား
ေတြ႔ျမင္ရသည့္အတြက္ ျဖစ္ေပသည္။

အထူးသျဖင့္ လတ္တေလာ ေတြ႔ျမင္ရသည္မွာ
လူမိုက္ကိုေရွာင္ရန္ ဘုရားေဟာဟုဆိုကာ
" အေသဝနာ စ ဗာလာနံ "ေနရာတြင္ အျပစ္မဲ႔ေသာ
အစၥလာမ္လူမ်ိဳးမ်ားကို အစားထိုး ေဟာေျပာ အစြန္းေရာက္
ေသြးထိုးမွဳမ်ား ျပဳမူလာသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရေသာေျကာင့္ျဖစ္၏။

ဘုရားရွင္ေဟာျကားသည္ကို မေဟာျကားဟုလည္းေကာင္း
မေဟာျကားသည္ကိုေဟာျကားသည္ဟု လည္းေကာင္း
ဤသို႔ေျပာဆိုသူသည္ အဓမၼဝါဒ (၁၈) ပါးအတြင္း
အက်ံဳးဝင္ေသာေျကာင့္ သကၤန္းဝတ္ရဟန္းပင္ျဖစ္ေစ
လူပုဂၢိဳလ္ပင္ ျဖစ္ေစ မည္သူပင္ျဖစ္ေစ အဓမၼဝါဒီ ဟု
ဆိုရေပမည္။

ျမတ္စြါဘုရားရွင္သည္ လူမိုက္နွင့္ ပညာရွိက္ုိ ဘာသာအယူဝါဒျဖင့္
ခြဲျခား ေဟာျကားျခင္း မျပဳခဲ႔။ ထိုသူ၏ က္ုိယ္အမွဳ နွဳတ္အမွဳ
စိတ္အမွဳကို အေျခထား၍ သာ လူမိုက္နွင့္ ပညာရွိ ကို
ခြဲျခား ေဟာျကားခဲ့ေပသည္။ 

🔵 🔵 🔵

⃣  (၄) ⃣

#လူမိုက္

လူမိုက္နွင့္ ပက္သက္၍ ျမတ္စြါဘုရားရွင္
ေဟာျကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားကို
လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ေဖာ္ျပပါမည္။ (ျဖည့္စြက္ရန္)
_______________________________________

"လူမိုက္ နွစ္မ်ိဳး "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ >>>
ဒုကနိပါတ္ >>> (၃) ဗာလဝဂ္  >>>

ရဟန္းတို႔ လူမိုက္တို႔သည္ ဤႏွစ္မ်ိဳး တို႔တည္း။
အဘယ္ ႏွစ္မ်ိဳး တို႔နည္း ဟူမူ- မိမိ၏ အျပစ္ကို အျပစ္ဟု မရွုေသာသူ၎ ေတာင္းပန္၀န္ခ်သူ၏ အျပစ္ကို တရားသေဘာအတိုင္း လက္မခံ
ေသာ သူ၎တို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ လူမိုက္တို႔သည္ ဤႏွစ္မ်ိဳးတို႔ေပတည္း။
__________________________________________

" လူမိုက္တို႔ ျငင္းခုန္တတ္ပံု "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
ခုဒၵကနိကာယ္ >>> ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္ >>>
(၁) ယမကဝဂ္ >>> (၅) ေကာသမၺကဝတၳဳ >>>

ဤေလာက၌ လူမိုက္တို႔သည္ ငါတို႔ ေသၾကလိမ့္မည္ဟု
မသိၾကကုန္။ ထိုမသိမႈေၾကာင့္ ခိုက္ရန္ျငင္းခံုမႈတို႔သည္
မေျပၿငိမ္းႏိုင္ကုန္။ ဤေလာက၌ ပညာရွိသူတို႔သည္
ငါတို႔ ေသၾကလိမ့္မည္ဟု သိၾကကုန္၏။ ထိုသိမႈေၾကာင့္
ခိုက္ရန္ျငင္းခံုမႈတို႔သည္ ေျပၿငိမ္းႏိုင္ကုန္၏။
______________________________________

" လူမိုက္တုိ႔ အထင္ "

(၃)အာနႏၵေသ႒ိဝတၳဳ

လူမိုက္သည္ ငါ့အား သားသမီးတို႔ ရွိကုန္၏။
ဥစၥာတို႔သည္လည္း ရွိကုန္၏ဟု (စြဲလမ္းမႈတဏွာျဖင့္) ဆင္းရဲပင္ပန္းရ၏။
အမွန္ေသာ္ကား မိမိအား အတၱသည္လည္း မရွိပါဘဲလ်က္
အဘယ္မွာ သားသမီးရွိအံ့နည္း? အဘယ္မွာလွ်င္ ဥစၥာ ရွိပါအံ့နည္း။

(၄-) ဂဏၭိေဘဒကေစာရဝတၳဳ

မိုက္ေသာသူသည္ မိမိမိုက္သည့္ အျဖစ္ကို သိ၏။
ထိုသိမႈေၾကာင့္ ပညာရွိ ျဖစ္ႏိုင္ေသး၏။ မိုက္ေသာသူသည္ ငါပညာရွိဟု
မိမိကိုယ္ကို ထင္မွတ္ေနပါမူကား ထိုသူကို စင္စစ္
လူမိုက္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။

______________________________________

⃣  (၅) ⃣

အထက္ပါအတိုင္း ျမတ္စြါဘုရားရွင္ ေဟာျကား
ေတာ္မူခဲ႔သည့္ အထူးထူး အျပားျပားေသာ
လူမိုက္မ်ားကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျကည့္ပါက
လူမိုက္ဟူသည္မွာ ဘာသာအယူဝါဒ အေပၚ
မူတည္သည္မဟုတ္ေပ။ အဝတ္အစား အေပၚမူတည္သည္လည္း
မဟုတ္ေပ။ သကၤန္းဝတ္ရဟန္းသည္ (လူမိုက္) ရဟန္းမိုက္
ျဖစ္သြားနိုင္သကဲ႔သို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တေယာက္သည္လည္း
လုမိုက္ျဖစ္သြားနိုင္၏။ယုတ္စြ အဆံုး လူသားတိုင္းသည္
လူမိုက္နွင့္ ပက္သက္ေသာ အေနအထိုင္ အေျပာအဆို
အက်င့္အျကံ နွင့္ ျပည့္စံုပါက ထိုသူသည္
လူမိုက္ျဖစ္မွာ ဧကန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ထို႔ေျကာင့္  သူမိုက္တို႔ကို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ရျခင္း
ဆိုသည္မွာ သူမိုက္တို႔၏ အေျပာအဆို အေနအထိုင္
အက်င့္အျကံရွိသူ မည္သူကိုမဆို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ဘဲ
ေဝးရာက ေရွာင္ရွား၍ ကင္းေအာင္ေနဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္၏။

သူမိုက္တို႔၏ အေျပာအဆို အေနအထိုင္
အက်င့္အျကံရွိသူ မွန္လ်ွင္ သကၤန္းဝတ္ထားေသာ
ရဟန္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ အလားတူ ကင္းေအာင္ေန၍
ေဝးရာက ေရွာင္ရွားအပ္သည္ဟု ျမင္မိေလ၏။

ဤစကားမွန္ကန္ေျကာင္း သက္ေသျပရန္မွာ
ရဟန္းမ်ားထဲတြင္လည္း သူမိုက္ျကန္အင္ လကၡဏာနွင့္
ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းမ်ား ရွိသည္ဆိုသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

လူမိုက္နွင့္ ပက္သက္၍ မျပည့္မစံု ျဖစ္ဟန္ရွိေလက
ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလတၱံ႕ေသာ ပညာရွိ က႑တြင္
ေဖာ္ျပပါ ပညာရွိျကန္အင္ လကၡဏာတို႔နွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ကိုလည္း
ဆင္ျခင္ျကည့္က ထင္ရွားေပမည္။  🔵 🔵 🔵
______________________________________

⃣  (၆) ⃣

#ပညာရွိ

ပညာရွိ္နွင့္ ပက္သက္၍လည္း ျမတ္စြါဘုရားရွင္
ေဟာျကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားကို
လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ထပ္မံ ေဖာ္ျပပါမည္။ (ျဖည့္စြက္ရန္)

_____________________________________

" ပညာရွိတို႔ အလိုမရွိျခင္းမ်ားကို ျပျခင္း "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
ခုဒၵကနိကာယ္ >>> ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္ >>>
(၆)ပ႑ိတဝဂ္ >>> (၉)ဓမၼိကေတၳရဝတၳဳ >>>

ပညာရွိမည္သည္ မိမိအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊
သူတစ္ပါးအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ (မေကာင္းမႈကို မျပဳ၊)
မေကာင္းမႈျဖင့္ သားသမီး ဥစၥာတိုင္းျပည္ ကို အလိုမရွိရာ၊
မတရားမႈျဖင့္ မိမိ၏ျပည့္စံုမႈကို အလိုမရွိရာ၊ ထိုသို႔ သေဘာရွိေသာ
ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးသည္ သီလရွိသူ ပညာရွိသူ တရားရွိသူ ျဖစ္၏။
_______________________________________

" ပညာရွိ နွစ္မ်ိဳး "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ >>>
ဒုကနိပါတ္ >>> (၃) ဗာလဝဂ္  >>>
(၉)ဓမၼိကေတၳရဝတၳဳ >>>

ရဟန္းတို႔ ပညာရွိတို႔သည္
ဤႏွစ္မ်ိဳးတို႔တည္း။ အဘယ္ ႏွစ္မ်ိဳး တို႔နည္း ဟူမူ- မိမိအျပစ္ကို အျပစ္ဟု
ရွုေသာသူ၏၎ ေတာင္းပန္ ၀န္ခ်သူ၏ အျပစ္ကို တရားသေဘာအတိုင္း
လက္ခံေသာသူ ၎တို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ပညာရွိတို႔သည္
ဤႏွစ္မ်ိဳး တို႔ေပတည္း ။
_________________________________________

" ပညာရွိ သံုးမ်ိဳး "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
(၃) အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ >>>
ပ႒မပဏၰာသ သုတ္ငါးဆယ္ >>> ၁၂ (၂) အာပါယိကဝဂ္ >>>
(၁၀) ေမာေနယ်သုတ္  >>>

ရဟန္းတို႔ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္တို႔သည္ ဤသံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။
အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ- ကာယဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္၊
ဝစီဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္၊ မေနာဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္တို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ကာယဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ မေပးသည္ကို ယူျခင္းမွ ေရွာင္ ၾကဥ္၏၊
မျမတ္ေသာ ေမထုန္အက်င့္မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို
ကာယဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဝစီဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္ဟူသည္
အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌
မဟုတ္မမွန္ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊

ကုန္းစကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို
ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို ဝစီဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏
အျဖစ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ မေနာဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္ဟူသည္
အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌
အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါတရားမရွိေသာ
ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ ေသာ ‘အရဟတၱဖိုလ္’ စိတ္ႏွင့္ ကိေလသာမွ
လြတ္ေျမာက္ေသာ ‘အရဟတၱဖိုလ္’ ပညာကို မ်က္ေမွာက္ ဘဝ၌ပင္
ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေန၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မေနာဒြါရ၌ ပညာရွိသူ၏ အျဖစ္ဟု
ဆိုအပ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူၿပီ)။ ကာယဒြါရ ဝစီဒြါရ မေနာဒြါရ၌
ပညာရွိသည္ ျဖစ္၍ အာသေဝါတရားမရွိေသာ ပညာရွိေသာ
ေမာေနယ်ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို အကုသိုလ္အားလံုးကို
ပယ္ခြါၿပီးေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟု ဆိုကုန္၏။

____________________________________________

ဤမ်ွျဖင့္ ပညာရွိတို႔ သေဘာသဘာဝကို
ထိုက္သင့္သေလာက္ သိေလာက္ျပီဟု ျမင္မိေလသည္။
သူမိုက္တို႔ကို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပညာ ရွိတို႔ကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ အထက္ပါ
ေရးသားထားေသာ အေျကာင္းအရာတို႔နွင့္ တိုက္ဆိုင္
ဆင္ျခင္ျကည့္လ်ွင္ သိသင့္သေလာက္ သိရွိနိုင္ေလ၏။ 🔵 🔵 🔵

___________________________________________

⃣ (၇)⃣

" ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ပူေဇာ္ျခင္း "

ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ပူေဇာ္ျခင္း နွင့္
ပက္သက္၍လည္း ျမတ္စြါဘုရားရွင္
ေဟာျကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားကို
လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ထပ္မံ ေဖာ္ျပပါမည္။ (ျဖည့္စြက္ရန္)
____________________________________

" ဘုရား တရား သံဃာ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ပူေဇာ္ထိုက္ပံု "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
ခုဒၵကနိကာယ္ >>> သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ >>>
(၂) စူဠဝဂ္ >>> (၁) ရတနသုတ္ >>>

ဤလူ႕ျပည္၌လည္းေကာင္း၊ နဂါးဂဠဳန္ျပည္တို႔၌လည္းေကာင္း
ႏွစ္သက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ မြန္ျမတ္ေသာ အလံုးစံုေသာ
အၾကင္ရတနာမ်ဳိးသည္ ရွိ၏။ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္တူေသာ
ထိုရတနာမ်ဳိးသည္ မရွိ၊ ဘုရားဟူေသာ ဤရတနာသည္လည္း
အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။

ကိေလသာကုန္ရာျဖစ္ေသာ ရာဂကင္းရာျဖစ္ေသာ
ေသျခင္းကင္းေသာ ျမတ္ေသာ အၾကင္နိဗၺာန္ကို တည္ၾကည္ေသာ
စိတ္ရွိေသာ ျမတ္ဘုရားသည္ ရေတာ္မူ၏။
ထို (နိဗၺာန္) တရားႏွင့္တူေသာတစ္စံုတစ္ခုေသာ
ရတနာမ်ဳိးသည္ မရွိ၊ နိဗၺာန္ တရားဟူေသာ ဤရတနာသည္လည္း
အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၏။

ဘုရားျမတ္သည္ အၾကင္ (အရဟတၱမဂ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ)
သမာဓိကို စင္ၾကယ္၏ဟု ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူ၏။ အၾကင္ (အရဟတၱမဂ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ)
သမာဓိကို မိမိအျခားမဲ့၌ အက်ဳိးေပး၏ဟု (ဘုရားသွ်င္တို႔) ေဟာဆိုကုန္၏။ ထိုအရဟတၱမဂ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ သမာဓိႏွင့္ တူေသာတရားမ်ဳိးသည္မရွိ၊
တရားေတာ္ဟူေသာ ဤရတနာသည္လည္း အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၏။

ေလးေယာက္အစံုျဖစ္ကုန္ေသာ အၾကင္ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္တို႔ကို
သူေတာ္ ေကာင္းတို႔သည္ ခ်ီးမြမ္းအပ္ကုန္ၿပီ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္ျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ျမတ္ေသာ
အလွဴကို ခံထိုက္ကုန္၏။  ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၌ လွဴအပ္ေသာ
အလွဴတို႔သည္ အက်ဳိးႀကီးကုန္၏။ သံဃာဟူေသာ
ဤရတနာသည္လည္း အျမတ္ ဆံုး ျဖစ္၏။ 🔵 🔵 🔵

____________________________________

⃣ (၈) ⃣

" အမိ အဖ တို႔ကို ပူေဇာ္ထိုက္ပံု "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ >>>
(၄) ေဒဝဒူတဝဂ္ >>> (၁) သျဗဟၼကသုတ္ >>>

ရဟန္းတို႔ အၾကင္ အမ်ဳိးတို႔၏ သားသမီးတို႔သည္ မိမိအိမ္၌
အမိအဖတို႔ကို လုပ္ေကြၽးပူေဇာ္ အပ္ကုန္၏၊ ထို အမ်ဳိးတို႔သည္
”ျဗဟၼာ”ႏွင့္တကြ ေနသည္ မည္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ အၾကင္ အမ်ဳိးတို႔၏ သားသမီးတို႔သည္
မိမိအိမ္၌ အမိအဖတို႔ကို လုပ္ေကြၽးပူေဇာ္အပ္ကုန္၏၊
ထို အမ်ဳိးတို႔သည္ ”လက္ဦး ဆရာ” ႏွင့္တကြ ေနသည္မည္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ အၾကင္ အမ်ဳိးတို႔၏ သားသမီးတို႔သည္
မိမိအိမ္၌ အမိ့အဖတို႔ကို လုပ္ေကြၽးပူေဇာ္အပ္ကုန္၏၊
ထို အမ်ဳိးတို႔သည္ ”အေဝးမွ ေဆာင္ယူလာေသာ အလွဴကို ခံယူ ထိုက္သူ”
ႏွင့္တကြ ေနသည္မည္ကုန္၏။ 🔵 🔵 🔵

_______________________________________

⃣ (၉) ⃣

" ဆရာကို ပူေဇာ္ထိုက္ပံု "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
ခုဒၵကနိကာယ္ >>> သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ >>>
(၂) စူဠဝဂ္ >>>  (၈)  နာဝါသုတ္  >>>

အၾကင္ဆရာထံမွ တရားကို သိရာ၏။ နတ္တို႔က သိၾကားမင္းကို
ပူေဇာ္ကုန္သကဲ့သို႔ ထိုဆရာကို ပူေဇာ္ရာ၏။ ပူေဇာ္ထိုက္ေသာ
အၾကားအျမင္မ်ားေသာ ထိုဆရာသည္ထိုပူေဇာ္သူတပည့္၌
ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ တရားကို ထင္ရွားစြာ ေဖာ္ျပေပ၏

ထို႔ေၾကာင့္ အၾကားအျမင္မ်ား၍ ပညာရွိေသာသူေတာ္ေကာင္းကို
ဆည္း ကပ္ရာ၏။ အနက္သေဘာကို သိ၍ က်င့္ေသာသူသည္
ေလာကုတၱရာတရားကို သိၿပီးျဖစ္ရကား ခ်မ္းသာကို ရႏိုင္၏ဟု
(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။  🔵 🔵 🔵

____________________________________________

ဤမ်ွျဖင့္ပင္ စာရွဳသူအေနနွင့္
___________________________________

''အေသဝနာ စ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနၪၥ ေသဝနာ။
ပူဇာ စ ပူဇေနယ်ာနံ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။ "
____________________________________

သူမိုက္တို႔ကို မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပညာ ရွိတို႔ကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ပူေဇာ္ထိုက္သူတို႔ကို
ပူေဇာ္ရျခင္းလည္းေကာင္း၊ ဤတရားသံုးပါးသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ
မဂၤလာတရားတည္းဟူသည့္ အမွတ္စဥ္ (၁) မဂၤလာတရားေတာ္၌
ညႊန္းဆိုေသာ လူမိုက္ ပညာရွိ နွင့္ ပူေဇာ္ထိုက္သူတို႔အား
ထိုက္သင့္သေလာက္ သိျမင္ေလာက္ျပီဟု ေမ်ွာ္လင့္ရင္း
" ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရား "  အမွတ္စဥ္ (၁) ကို
နိဂံုး ခ်ဳပ္လိုက္ရေပေတာ့သည္။🔵 🔵 🔵

                         ေမာင္သုခ
                          (22- May-2017)

1 comment:

  1. The Best Casino and Hotel Deals in Las Vegas (MapYRO)
    Best Hotel 포천 출장안마 in 동두천 출장샵 Las Vegas 나주 출장마사지 (MapYRO). The Best 영주 출장샵 Casino and 속초 출장샵 Hotel Deals in Las Vegas (MapYRO). Find popular hotels, attractions, entertainment,

    ReplyDelete