Sunday, May 28, 2017

ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရား ⃣(၂)⃣

⃣ ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား_မဂၤလာတရား  ⃣(၂)⃣

🔵 (၂) 🔵

''ပတိ႐ူပေဒသဝါေသာ စ၊ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ။
အတၱသမၼာပဏိဓိစ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။ "
________________________________________

သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအရပ္၌ ေနရျခင္းလည္းေကာင္း၊
ေရွးဘဝကျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရွိသူ ျဖစ္ျခင္းလည္းေကာင္း၊
မိမိ (ကိုယ္စိတ္) ကို ေကာင္းစြာထားျခင္းလည္းေကာင္း
ဤတရားသံုးပါးသည္ ျမင့္ ျမတ္ေသာ မဂၤလာတရားတည္း။
________________________________________

⃣ (၁) ⃣

ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရားေတာ္ျမတ္သည္
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ကေလးသူငယ္မွ စ၍
အိုမင္းေသာ လူျကီးမ်ားအထိ နားရည္ဝျပီးေသာ
နွဳတ္အသားက်ေနေသာ တရားေတာ္ျဖစ္၏။

ဤသို႔ဆိုေလက
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ကေလးသူငယ္မွ စ၍
အိုမင္းေသာ လူျကီးမ်ားအထိ နားရည္ဝျပီးေသာ
နွဳတ္အသားက်ေနေသာ တရားေတာ္အေျကာင္းကို
အထူးအေထြ ေရးသားဖ္ုိ႔ လိုအပ္ပါေသးသေလာဟု
ေမးခြန္း ေမးစရာရွိလာေပမည္။

ဤအေမးကို အပြင့္လင္းဆံုးေျဖဆိုရပါက
ယေန႔ေခတ္ အခါသမယတြင္ ျမတ္စြါဘုရား၏
တရားေတာ္မ်ားကို ခုတံုးလုပ္ လိုရာဆြဲယူ၍
လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ပဋိပကၡျဖစ္ေစရန္
လံွဳ႕ေဆာ္ ေသြးထိုး ျပဳလုပ္လာျကေသာ ရဟန္း ရွင္ လူမ်ားေျကာင့္
ျမတ္ဘုရားေဟာျကား မဂၤလာတရားတို႔အား
တိက်ေသခ်ာစြါ သိရွိရန္လိုအပ္၍  ျမတ္ဗုဒၶအလိုက်
မဂၤလာအဝဝ အား အစြန္းေရာက္မွဳမ်ား ေရွာင္ရွား၍
အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေရးသားရန္  အထူးလိုအပ္ပါသည္ဟု
ေျပာရေပမည္။        🔵 🔵 🔵

⃣ (၂) ⃣

ျမတ္စြါဘုရား ေဟာျကားေသာ တရားေတာ္သည္
ပြင့္လင္းေသာ္သာ တင့္တယ္၏။ဖံုးကြယ္္ေသာ္ မတင့္တယ္
ဆိုျပီးေဟာျကားထားတာဟာလည္း ေအာက္ပါ ပဋိစၧႏၷသုတ္ မွာ
ဖတ္ျကည့္ရင္ အလြန္ထင္ရွား၏။

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
(၃) အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ >>>
တိကနိပါက္ ကုသိနာရဝဂ္ >>> (၉) ပဋိစၧႏၷသုတ္ >>>

ရဟန္းတို႔ လဝန္းသည္ ပြင့္လင္းေသာ္သာ
တင့္တယ္ကုန္၏။ ဖံုးကြယ္ေသာ္ မတင့္တယ္။

ရဟန္းတို႔ ေနဝန္းသည္  ပြင့္လင္းေသာ္သာ
တင့္တယ္္၏။ ဖံုးကြယ္ေသာ္ မတင့္တယ္။

ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြါဘုရား ေဟာျကားေသာ တရားေတာ္သည္
ပြင့္လင္းေသာ္သာ တင့္တယ္၏။ဖံုးကြယ္္ေသာ္ မတင့္တယ္။

ရဟန္းတို႔  ဤသံုးမ်ိဳးတို႔သည္ ပြင့္လင္းကုန္ေသာ္သာ
တင့္တယ္္ကုန္၏။ဖံုးကြယ္ကုန္ေသာ္ မတင့္တယ္ကုန္။ " 🔵 🔵 🔵

⃣ (၃) ⃣

___________________________________

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>>
ခုဒၵကနိကာယ္ >>> သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ >>>
(၂) စူဠဝဂ္ >>> (၄) မဂၤလသုတ္ >>>

[၂] ''ပတိ႐ူပေဒသဝါေသာ စ၊ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ။
အတၱသမၼာပဏိဓိစ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။ "
______________________________________

သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအရပ္၌ ေနရျခင္းလည္းေကာင္း၊
ေရွးဘဝကျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရွိသူ ျဖစ္ျခင္းလည္းေကာင္း၊
မိမိ (ကိုယ္စိတ္) ကို ေကာင္းစြာထားျခင္းလည္းေကာင္း
ဤတရားသံုးပါးသည္ ျမင့္ ျမတ္ေသာ မဂၤလာတရားတည္း။
______________________________________
⃣#သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ_အရပ္ေဒသ၌ေနထိုင္ျခင္း

🔵 သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအရပ္ေဒသကို မွီ၍
        ဘီလံုးငွက္ငယ္ ခ်မ္းသာရာရပံု

သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္ေဒသ၌
ေနထိုင္ျခင္းသည္ မဂၤလာျဖစ္ေျကာင္းကို ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ
သကုဏဂၣိဇာတ္ တြင္ မွတ္သားဆင္ျခင္ဖြယ္ ျမင္ေတြ႔ရပါသည္။

ဤဇာတ္ေတာ္၌ မိမိက်င္လည္ေနထိုင္ရာ သင့္ေတာ္ေသာအရပ္တြင္
ေနထိုင္သျဖင့္ ဘီလံုးငွက္ခ်မ္းသာရာရပံုနွင့္ မိမိအင္အားျကီးမား
မွဳအေပၚ မာန္မာနဝင့္ျကြား၍ သူတပါးအရပ္ က်က္စားရာ၌
မဆင္မျခင္ျပဳမူေသာ သိန္းငွက္၏ ပ်က္စီးရပံုတို႔္ုကို
သင္ခန္းစာယူဖြယ္ ေတြ႔ရေလ၏။

ဒုကနိပါတ္ >>> သႏၴဝဝဂ္ >>>
သကုဏဂၣိဇာတ္ တြင္  >>>

    
ရဟန္းတို႔အား သတိပ႒ာန္တရား ပြားမ်ားေစလို၍
အတိတ္ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ဘုရား႐ွင္ ေဟာေတာ္မူရာ၌
ဘီလုံးငွက္ တေကာင္ကို သိန္းငွက္သည္ ႐ုတ္တရက္ ပ်ံဆင္းလာၿပီး 
ထိုးသုတ္၍ ယူေဆာင္သြားသည္။ ဘီလုံးငွက္ ခမ်ာ
ငါသည္ သူတစ္ပါး ေနရာသို႔ လာေရာက္က်က္စားမိခဲ့၍သာ
ယခုလို သိန္းငွက္ ဖမ္းယူႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ငါ့ေနရာဌာနတြင္သာဆိုလွ်င္
သိန္းငွက္ သည္ ယခုကဲ့သို႔ ထိုးသုတ္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု
ေျပာဆို ငိုေႂကြးရင္း သိန္းငွက္ ယူေဆာင္ရာသို႔ ပါလာခဲ့သည္။

ထုိအခါ သိန္းငွက္သည္ ဘီးလုံးငွက္၏ မူလေနရာကို ေမး၍
သင့္ေနရာတြင္ ေနေခ်။ ထိုေနရာတြင္လည္း သင္သည္ ငါ့လက္မွ
မလြတ္ႏိုင္ဟု ဆိုသည္။

ဘီလုံးငွက္လည္း သူ႔ေနရာသို႔ ျပန္ဆင္းကာ ႀကီးစြာေသာ
ေျမစိုင္ခဲႀကီး တစ္ခုေပၚတြင္ ရပ္တည္၍ သိန္းငွက္ ကို
ဝင့္ျကြားစြါျဖင့္ လာခဲ့ေလာ့ဟု စိန္ေခၚေလေတာ့သည္။
သိန္းငွက္သည္ သုတ္ခ်ီ ရန္ ထိုးဆင္းလာခဲ့ရာ ဘီလုံးငွက္က
ေျမစာတုံးမ်ားေအာက္တြင္ ဝင္ခိုေနလိုက္သည္။
ထိုအခါ ေျမစိုင္ခဲႏွင့္ သိန္းငွက္ အ႐ွိန္ျပင္းစြာ တိုက္မိၿပီး
သိန္းငွက္ ရင္ကြဲ၍ ေသဆုံးရေလေတာ့သည္။🔵 🔵 🔵
    
⃣ (၄) ⃣

🔵#မသင့္ေတာ္ေသာေနရာ၌က်က္စား၍ မလိမၼာေသာ ေမ်ာက္တို႔ပ်က္စီးရပံု

မသင့္ေတာ္ေသာေနရာ၌က်က္စား၍ ပ်က္စီးရပံုကိုလည္း
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ မကၠဋသုတ္တြင္ မလိမၼာေသာ
ေမ်ာက္တို႔ ပ်က္စီးရပံုကို ျကည့္ရွဳဆင္ျခင္၍
သိနိုင္ေပသည္။

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>> မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္  >>> 
(၃).သတိပ႒ာနသံယုတ္ >>> (၁) အမၺပါဠိဝဂ္ >>>
(၇) မကၠဋသုတ္ >>>

ရဟန္းတို႔ ဟိမဝႏၲာေတာင္မင္း၏ သြားရန္ ခက္ခဲ၍
မညီၫြတ္ကုန္ေသာအရပ္တို္႔၌ မုဆိုးတို႔သည္ ေမ်ာက္တို႔ကို
သတ္ျဖတ္ဖ်က္ဆီးရန္ ေမ်ာက္တို႔ သြားလာရာ လမ္းတို႔၌
ေမ်ာက္ႏွဲေစးကို ေထာင္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ထိုဟိမဝႏၲာေတာင္၌ မိုက္ေသာ သေဘာမရွိ
လွ်ပ္ေပၚေသာ သေဘာမရွိကုန္ေသာ လိမၼာေသာ ေမ်ာက္တို႔သည္
ထိုအရပ္၌ ေမ်ာက္ႏွဲေစးကို ျမင္ကုန္သည္ရွိေသာ္ ေဝးစြာ ေရွာင္ဖဲကုန္၏၊

မိုက္ေသာသေဘာ လွ်ပ္ေပၚေသာ သေဘာရွိေသာ
မလိမၼာေသာ ေမ်ာက္သည္ကား ထိုေမ်ာက္ႏွဲေစးရွိရာသို႔
ခ်ဥ္းကပ္၍ လက္ျဖင့္ကိုင္ယူ၏၊ ထိုလက္သည္ ထိုေမ်ာက္ႏွဲေစး၌ ကပ္ၿငိ၏။

”လက္ကို လြတ္ေစအံ့”ဟု ဒုတိယလက္ျဖင့္ကိုင္ယူ ျပန္၏၊
ထိုဒုတိယလက္သည္ ထိုေမ်ာက္ႏွဲေစး၌ ကပ္ၿငိျပန္၏။
”လက္ႏွစ္ဖက္တို႔ကိုလြတ္ေစအံ့”ဟု ေျချဖင့္ ကိုင္ယူျပန္၏၊
ထိုေျခသည္ ထိုေမ်ာက္ႏွဲေစး၌ ကပ္ၿငိၿပန္၏။
”လက္ႏွစ္ဖက္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေျခကို လည္းေကာင္း
လြတ္ေစအံ့”ဟု ဒုတိယေျချဖင့္ ကိုင္ယူျပန္၏၊ ထိုဒုတိယေျခသည္
ထိုေမ်ာက္ႏွဲေစး၌ ကပ္ၿငိ ျပန္၏။ ”လက္ႏွစ္ဖက္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေျခႏွစ္ဖက္တို႔ကိုလည္းေကာင္း လြတ္ေစအံ့”ဟု ႏွဳတ္သီးျဖင့္ ကိုင္ယူျပန္၏၊ ထိုႏွဳတ္သီးသည္ထိုေမ်ာက္ႏွဲေစး၌ ကပ္ၿငိျပန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ထိုေမ်ာက္သည္ ငါးဌာနတို႔၌
ေႏွာင္ဖြဲ႕မိသည္ျဖစ္၍သာလွ်င္ ညည္းတြားလ်က္ အိပ္ရေလ၏၊
အက်ဳိးမဲ့ျခင္းသို႔ ေရာက္ရ ေလ၏၊ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္ရေလ၏၊

မုဆိုး၏ အလိုရွိတိုင္း ျပဳလုပ္မႈကို ခံရေလ၏။
ရဟန္းတို႔ မုဆိုးသည္ ထိုေမ်ာက္ကို (တံစို႔) ထိုးလ်က္
ထိုအရပ္၌ပင္လွ်င္ ထင္းမီးက်ီး၌ ကင္ၿမႇိဳက္၍ အလိုရွိရာ
အရပ္သို႔ ဖဲခြာ သြားေလ၏။

ရဟန္းတို႔ မက်က္စားသင့္ေသာ သူတစ္ပါးတို႔၏ ေနရာ
(အရပ္) ၌ က်က္စားသြားလာေသာ သူသည္ဤအတူပင္ ျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ ထို႔ေၾကာင့္ မက်က္စားသင့္ေသာ
သူတစ္ပါးတို႔၏ ေနရာ (အရပ္) ၌ မက်က္စား မသြားလာၾကကုန္လင့္၊
မက်က္စား မသြားလာသင့္ေသာ သူတစ္ပါးတို႔၏ ေနရာ (အရပ္) ၌ က်က္စားသူတို႔အားကိေလသမာရ္သည္ (ဖ်က္ဆီးရန္) အခြင့္ကို ရ၏၊

ကိေလသမာရ္သည္ (ဖ်က္ဆီးရန္) အေၾကာင္းကို ရ၏၊
ရဟန္းတို႔ ရဟန္း၏ မက်က္စားသင့္ေသာ သူတစ္ပါးတို႔၏
ေနရာအရပ္ကား အဘယ္နည္း၊ ဤကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ပင္တည္း။ 🔵 🔵 🔵

⃣ (၅) ⃣

🔵#မိမိ (ကိုယ္စိတ္) ကို ေကာင္းစြာထားျခင္း

ဘုရားရွင္သည္ သတၱဝါမ်ားအား မဟာကရုဏာေတာ္ျဖင့္
မိမိတို႔၏ ကိုယ္ နွဳတ္ စိတ္ သံုးပါးစလံုးအား မေကာင္းမွဳမွ
ေရွာင္ျကဥ္ရန္ အလိုရွိေတာ္မူေပသည္။ထို႔ေျကာင့္လည္း
ဥပါလိသုတ္တြင္ ကံသံုးပါး၌ မေနာကံသည္ အျပစ္ျကီးဆံုး
ျဖစ္ေျကာင္း ေဟာျကားထားသည္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း
ေတြ႔ျမင္နိူင္ေပ၏။

#မေနာကံ_အျပစ္အႀကီးဆံုးဟု_ဘုရားရွင္_ပညတ္ပံု

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက နိကာယ္ငါးရပ္>>>
မဇၥ်ိမနိကာယ္ မဇၥ်ိမပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ >>>
(၁) ဂဟပတိဝဂ္ >>> ဥပါလိသုတ္ >>>

ငါ့သွ်င္ေဂါတမ ဤသို႔ ကြဲျပားထူးျခားကုန္ေသာ
ဤကံသံုးပါးတို႔တြင္ မေကာင္းမႈ ျပဳျခင္း၌မေကာင္းမႈျဖစ္ျခင္း၌
အဘယ္ကံကို အျပစ္အႀကီးဆံုးဟူ၍ သင္ ပညတ္ပါသနည္း၊
ကာယကံကိုေလာ၊ ့သို႔မဟုတ္ ဝစီကံကိုေလာ၊
သို႔မဟုတ္ မေနာကံကိုေလာဟု (ေလွ်ာက္၏)။

တပႆီ ဤသို႔ ကြဲျပားထူးျခားကုန္ေသာ
ဤကံသံုးပါးတို႔တြင္ မေကာင္းမႈ ျပဳျခင္း၌ မေကာင္းမႈျဖစ္ျခင္း၌
မေနာကံကို အျပစ္အႀကီးဆံုးဟု ငါဘုရား ပညတ္၏၊
ကာယကံႏွင့္ ဝစီကံကို ထိုကဲ့သို႔ မပညတ္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ငါ့သွ်င္ေဂါတမ ”မေနာကံတည္း”ဟု ဆိုသေလာ။
တပႆီ ”မေနာကံတည္း”ဟု ဆို၏။
ငါ့သွ်င္ေဂါတမ ”မေနာကံတည္း”ဟု ဆိုသေလာ။
တပႆီ ”မေနာကံတည္း”ဟု ဆို၏။
ငါ့သွ်င္ေဂါတမ”မေနာကံတည္း”ဟု ဆိုသေလာ။
တပႆီ ”မေနာကံတည္း”ဟု ဆို၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ 🔵 🔵 🔵

⃣ (၆) ⃣

____________________________________________

ဤမ်ွျဖင့္ စာရွဳသူအေနနွင့္
___________________________________

''ပတိ႐ူပေဒသဝါေသာ စ၊ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ။
အတၱသမၼာပဏိဓိစ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။ "
________________________________________

သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအရပ္၌ ေနရျခင္းလည္းေကာင္း၊
ေရွးဘဝကျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရွိသူ ျဖစ္ျခင္းလည္းေကာင္း၊
မိမိ (ကိုယ္စိတ္) ကို ေကာင္းစြာထားျခင္းလည္းေကာင္း
ဤတရားသံုးပါးသည္ ျမင့္ ျမတ္ေသာ မဂၤလာတရားတည္းဆိုသည္အား
ထိုက္သင့္သေလာက္ သိျမင္ေလာက္ျပီဟု ေမ်ွာ္လင့္ရင္း
" ျမတ္ဗုဒၶေဟာျကား မဂၤလာတရား "  အမွတ္စဥ္ (၂) ကို
နိဂံုး ခ်ဳပ္လိုက္ရေပေတာ့သည္။🔵 🔵 🔵

                         ေမာင္သုခ
                          (26- May-2017)

credit photo.org uploader

No comments:

Post a Comment