Wednesday, March 15, 2017

အေျပာအဆိုခက္ေသာ_ရဟန္းဆိုသည္မွာ_အဘယ္နည္း

" အေျပာအဆိုခက္ေသာ_ရဟန္းဆိုသည္မွာ_အဘယ္နည္း…??? "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက >>> မဇၥ်ိမနိကာယ္ >>>
မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ >>> (၂) သီဟနာဒဝဂ္ >>>
(၅).အႏုမာနသုတ္  >>>

(၁)

အခါတစ္ပါး၌
အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဘဂၢတိုင္း သုသုမာရဂိရၿမိဳ႕ ေဘသကဠမည္ေသာမိဂဒါဝုန္ေတာ၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။
ထိုသို႔ေနေတာ္မူရာ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္
ရဟန္းတို႔ကို ”ငါ့သွ်င္ ရဟန္းတို႔” ဟု ေခၚေတာ္မူ၏။
”ငါ့သွ်င္” ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား
ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။
အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဤသို႔ မိန္႔ဆိုေတာ္မူ၏။

(၂)

”ငါ့သွ်င္တို႔ အျကင္ ရဟန္းသည္
အေျပာအဆိုခက္သူ  lအေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူ l
သည္းခံျခင္းမရွိသူ l အဆံုးအမကို႐ိုေသစြာနာယူေလ့မရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္
ထိုရဟန္းကို သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔က ေျပာဆိုထိုက္သည္ဟုလည္းမထင္မွတ္ၾကကုန္၊ ဆံုးမထိုက္သည္ဟုလည္း မထင္မွတ္ၾကကုန္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္၌ အကြၽမ္းဝင္ျခင္းသို႔ ေရာက္ထိုက္သည္ဟုလည္း မထင္မွတ္ၾကကုန္။ "

(၃)

ငါ့သွ်င္တို႔ အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတရားတို႔ဟူသည္
အဘယ္တို႔နည္း။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္
အလိုဆိုးရွိ၏၊ အလိုဆိုးတို႔၏ အလိုသို႔ လိုက္တတ္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအလိုဆိုးရွိျခင္း အလိုဆိုးတို႔၏
အလိုသို႔လိုက္ျခင္း သေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၄)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
မိမိကိုယ္ကို ျမႇင့္တင္တတ္၏၊ သူတစ္ပါးကို ႐ႈတ္ခ်တတ္၏၊
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤမိမိကိုယ္ကို ျမႇင့္တင္ျခင္း သူတစ္ပါးကို ႐ႈတ္ခ်ျခင္း သေဘာသည္လည္းအေျပာအဆို ခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၅)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည
္ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္လႊမ္းမိုးခံရ၏၊
ငါ့သွ်င္တို႔ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ထြက္ျခင္း အမ်က္လႊမ္းမိုးခံရျခင္း
သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၆)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တတ္၏၊
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ထြက္ျခင္း
အမ်က္ထြက္ျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း
သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၇)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းအေၾကာင္း ေၾကာင့္အစြဲႀကီး၏၊
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ထြက္ျခင္း အမ်က္ထြက္ျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီးျခင္းသေဘာသည္လည္း အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၈)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ႏွင့္နီးစပ္ေသာ စကားကိုႁမြက္ဆိုတတ္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ထြက္ျခင္း အမ်က္ႏွင့္နီးစပ္ေသာ
စကားကို ႁမြက္ဆိုျခင္း သေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၉)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳ၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳျခင္းသေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၀)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို ႀကိမ္းေမာင္း၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို ႀကိမ္းေမာင္းျခင္းသေဘာသည္လည္း
အေျပာ အဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၁)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို (အျပစ္) ျပန္တင္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္
ေစာဒကကို (အျပစ္) ျပန္တင္ျခင္းသေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆို ခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၂)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို စကားတစ္မ်ိဳးျဖင့္
စကားတစ္မ်ိဳးကို ဖံုးလႊမ္း၏၊ စကားကို အပသို႔ လႊဲဖယ္၏၊
အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္းစိတ္ဆိုးျခင္းကို ထင္ရွားျပဳ၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို
စကားတစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကားတစ္မ်ိဳးကို ဖံုးလႊမ္းျခင္း စကားကို
အပသို႔ လႊဲဖယ္ျခင္း အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း
စိတ္ဆိုးျခင္းကို ထင္ရွားျပဳျခင္းသေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၃)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကအား ျဖစ္စဥ္အတၳဳပၸတၱိကို
ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆိုႏိုင္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက
ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကို (မိမိ၏) ျဖစ္စဥ္ အတၳဳပၸတၱိကို
ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆိုႏိုင္ျခင္းသေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၄)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္တတ္၏။ ဂုဏ္ၿပိဳင္တတ္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္ျခင္း
ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္း သေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ ေၾကာင္းတည္း။

(၁၄)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
မနာလိုတတ္၊ ဝန္တိုတတ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ဤမနာလိုျခင္း ဝန္တိုျခင္းသေဘာသည္လည္း အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၅)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ စဥ္းလဲတတ္၏၊
လွည့္ပတ္တတ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ဤစဥ္းလဲျခင္း
လွည့္ပတ္ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၆)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ခက္ထန္၏၊
အလြန္ေမာက္မာ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏့ဤခက္ထန္ျခင္း
အလြန္ေမာက္မာျခင္း သေဘာသည္လည္း
အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။

(၁၇)

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္
မိမိအယူကို စြဲဲလန္းတတ္၏၊ ျမဲၿမံစြာ ယူတတ္၏၊ စြန္႔ႏိုင္ခဲ၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤမိမိအယူကို စြဲဲလန္းျခင္း ျမဲၿမံစြာယူျခင္း စြန္႔ႏိုင္ခဲျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတည္း။
ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသေဘာတို႔ကို အေျပာအဆိုခက္ေၾကာင္းတို႔ဟူ၍ဆိုရ၏။

(၁၈)

ဝိနည္းပါဠိေတာ္ >>>
သုရာပါနဝဂ္ >>> (၄) အနာဒရိယ >>>

ဝိနည္းလမ္းေျကာင္းျဖင့္ ေျပာဆိုေသာ ရဟန္းကိုျဖစ္ေစl
ဝိနယဓမၼ ကိုျဖစ္ေစ မရိုေသလ်ွင္ အနာဒရိယသုဒၶ ပါစိတ္အာပတ္သင့္၏။
မရိုေသျခင္းကို ျပဳအံ့ l အားထုတ္ျခင္းကို (ပေယာဂ၌) ဒုကၠဋ္ ။
ျပဳျပီးသည္ရွိေသာ္ ပါစိတ္ အာပတ္သင့္၏။

သုတ္ အဘိဓမၼာလာ တရားေတာ္ျဖင့္ ရဟန္း၏
ဆိုဆံုးမျခင္းကို ျဖစ္ေစl ဝိနည္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း
သုတ္ အဘိဓမၼာလာ တရားေတာ္ျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း
လူ , သာမေဏ တို႕၏ ေျပာဆုိျခင္းကိုျဖစ္ေစ မရိုေသလ်ွင္
ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏။

Credit - The Great Buddha
#ေမာင္သုခ_မ်ွေဝသည္။

No comments:

Post a Comment