Wednesday, March 15, 2017

ရဟန္းတို႔ရဲ႕ ျမတ္ေသာသီလဟူသည္ အဘယ္နည္း

" #ရဟန္းတို႔ရဲ႕_ျမတ္ေသာသီလဟူသည္_အဘယ္နည္း…??? "

တိပိဋက >>> သုတၱန္ပိဋက နိကာယ္ငါးရပ္  >>> ဒီဃနိကာယ္ >>>
သီလကၡန္ပါဠိေတာ္ >>>  (၂) သာမညဖလသုတ္ >>>

(၁)

ေဝေဒဟီမိဖုရား၏သား မဂဓတိုင္းရွင္
အဇာတသတ္မင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္
ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္ၿပီးေသာ္
ျကည္လင္ေသာ အိုင္ႀကီးကဲဲ့သို႔ (ၿငိမ္သက္ေသာ)
ဆိတ္ဆိတ္ေနေသာ ရဟန္းသံဃာကို အဖန္ဖန္
ျကည့္႐ႈ၍ (ဤသို႔) ဥဒါန္းက်ဴးရင့္၏ >>>

”ယခုအခါ ရဟန္းသံဃာသည္ အၾကင္
ၿငိမ္သက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊ ငါ၏ (သား) ဥဒယဘဒၵ မင္းသားသည္
ဤၿငိမ္သက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံပါေစသတည္း”ဟု
ဥဒါန္း က်ဴးရင့္၏။

”မင္းႀကီး ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရာသို႔ သင္ (စိတ္အားျဖင့္)
ေရာက္သြားေလၿပီ”ဟု ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႔ေတာ္မူ၏။

”အရွင္ဘုရား ဥဒယဘဒၵမင္းသားကို အကြၽႏု္ပ္ ခ်စ္ပါ၏၊
အရွင္ဘုရား ယခုအခါ ရဟန္းသံဃာသည္အၾကင္
ၿငိမ္သက္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊ အကြၽႏု္ပ္၏ (သား)
ဥဒယဘဒၵမင္းသားသည္ ဤၿငိမ္သက္ျခင္းႏွင့္ျပည့္စုံပါေစသတည္း”ဟု
အဇာတသတ္မင္းက ေလွ်ာက္၏။

ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလတၱံ႕သည့္ ရဟန္းတို႔၏
စူဠသီလ မဇၥ်ိမသီလ မဟာသီလ တို႕သည္
ဘုရားရွင္က အဇာတသတ္မင္းကို ေဟာျကားျခင္းျဖစ္၏။

(၂)

စူဠသီလ

မင္းႀကီး ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္
အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စံုသနည္း။ မင္းႀကီး ဤေလာက၌ရဟန္းသည္
အသက္သတ္ျခင္းကို ပယ္၍ အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
တုတ္ကို ခ်ထားၿပီး ျဖစ္၏၊ လက္နက္ကို ခ်ထားၿပီး ျဖစ္၏၊
ရွက္ျခင္းရွိ၏၊ သနားတတ္၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါ တို႔၏
အစီးအပြားကို လိုလားလ်က္ ေန၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

မေပးသည္ကို ယူျခင္းကို ပယ္၍ မေပးသည္ကို ယူျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ေပးသည္ကိုသာ ယူ၏၊ ေပးသည္ကိုသာ အလိုရွိ၏၊
မခိုးမဝွက္၊ စင္ၾကယ္ေသာ ကိုယ္ျဖင့္ ေန၏။ ဤသည္လည္း
ထိုရဟန္း၏သီလ ေပတည္း။

မျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ပယ္၍ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္၏၊
ယုတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ေလ့မရွိ၊ ရြာသူတို႔၏ အေလ့ျဖစ္ေသာ
ေမထုန္အက်င့္မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ဤသည္လည္း
ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

မမွန္ေျပာျခင္းကို ပယ္၍ မမွန္ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
အမွန္ကိုသာ ဆိုေလ့ရွိ၏၊ မွန္ေသာစကားခ်င္း ဆက္စပ္ေစ၏၊
တည္ေသာ စကားရွိ၏၊ ယံုၾကည္ထိုက္ေသာ စကားရွိ၏၊
ေလာကကိုလွည့္စားတတ္သူ မဟုတ္။ ဤသည္လည္း
ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

ကုန္းစကားကို ပယ္၍ ကုန္းစကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
ဤသူတို႔ထံမွ နားေထာင္၍ (ထိုသူတို႔ႏွင့္) ဤသူတို႔
ကြဲျပားျခင္းငွါ ထိုသူတို႔ထံ၌ မေျပာတတ္၊ ထိုသူတို႔ထံမွ နားေထာင္၍
(ဤသူတို႔ႏွင့္) ထိုသူတို႔ကြဲျပားျခင္းငွါ ဤသူတို႔ထံ၌ မေျပာတတ္၊
ဤသို႔ ကြဲျပားသူတို႔ကိုလည္း ေစ့စပ္တတ္၏၊ ညီၫြတ္သူတို႔ကိုလည္း
အားေပးတတ္၏၊ ညီၫြတ္ျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ညီၫြတ္ျခင္း၌ ေပ်ာ္ပိုက္၏၊ ညီၫြတ္ျခင္းကိုႏွစ္သက္၏၊ ညီၫြတ္ျခင္းကို ျပဳေသာ
စကားကို ဆိုေလ့ရွိ၏။ ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏
သီလေပတည္း။

ၾကမ္းေသာ စကားကို ပယ္၍ ၾကမ္းေသာ
စကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ အၾကင္ စကားသည္ အျပစ္ကင္း၏၊
နားခ်မ္းသာ၏၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ရွိ၏၊ ႏွလံုးသို႔ သက္၏၊ ယဥ္ေက်း၏၊
လူအမ်ား ႏွစ္သက္၏၊ လူ အမ်ား ႏွစ္ၿခဳိက္၏၊ ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ
စကားကိုသာ ဆို၏။ ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏သီလေပတည္း။

ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ပယ္၍ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ
စကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ (သင့္ေသာ) အခါ၌သာ ဆိုေလ့ရွိ၏၊
ဟုတ္သည္ကိုသာ ဆိုေလ့ရွိ၏၊ အက်ဳိးႏွင့္ စပ္သည္ကိုသာ ဆိုေလ့ရွိ၏၊
တရားႏွင့္စပ္သည္ ကိုသာဆိုေလ့ရွိ၏၊ အဆံုးအမႏွင့္
စပ္သည္ကိုသာ ဆိုေလ့ရွိ၏၊ (သင့္ေသာ) အခါ၌ အေၾကာင္းႏွင့္ တကြ ေသာအပိုင္းအျခားရွိေသာ အစီးအပြားႏွင့္စပ္ေသာ
မွတ္သားေလာက္ေသာ စကားကိုသာ ဆိုေလ့ရွိ၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

မ်ဳိးေစ့အေပါင္း အပင္အေပါင္းကို ဖ်က္ဆီးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။

ဆြမ္းတစ္နပ္သာ စားေလ့ရွိ၏၊ ညစာစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
ေနလြဲဲစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ကျခင္းသီျခင္း တီးမႈတ္ျခင္း
(သူေတာ္ေကာင္းတရား၏) ဆူးေျငာင့္ျဖစ္ေသာ (ပြဲဲ) ၾကည့္ျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ပန္းပန္ျခင္း နံ႔သာျခယ္ျခင္း နံ႔သာေပ်ာင္းလိမ္းျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာ ေနရာမွေရွာင္ၾကဥ္၏၊

ေရႊေငြကို ခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ေကာက္စိမ္းကို ခံယူျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ အသားစိမ္းကို ခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
မိန္းမအို မိန္းမပ်ဳိကို ခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ကြၽန္မိန္းမကြၽန္ေယာက်္ားကို
ခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ဆိတ္ႏွင့္ သိုးကို ခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
ၾကက္ ဝက္ကိုခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ဆင္ ႏြား ျမင္း ျမည္းကို
ခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ လယ္ႏွင့္ယာကိုခံယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊

တမန္အမႈ အေစအပါးအမႈကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
ဝယ္မႈ ေရာင္းမႈမွ ေရွာင္ ၾကဥ္၏၊ ခ်ိန္စဥ္းလဲ အသျပာစဥ္းလဲ
ျခင္တြယ္တိုင္းတာ စဥ္းလဲျခင္းမွ့ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ တံစိုးယူျခင္း
လွည့္ျဖားျခင္း အတုျပဳ၍ လိမ္ျခင္းတည္းဟူေသာ
ေကာက္က်စ္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ျဖတ္ျခင္း သတ္ျခင္းေႏွာင္ဖြဲဲ႔ျခင္း
(ခရီးသြားတို႔ကို) လုယက္ျခင္း (ရြာနိဂံုးတို႔ကို) ဖ်က္ဆီးျခင္း
ဓားျပတိုက္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏
သီလေပတည္း။

စူဠသီလ ၿပီး၏။

(၃)

မဇၥ်ိမသီလ

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍၁ လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ မ်ဳိးေစ့အေပါင္း အပင္အေပါင္း ဖ်က္ဆီးျခင္းကို ျပဳလ်က္
ေနၾက၏။ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ အျမစ္မ်ဳိးေစ႔ ပင္စည္မ်ဳိးေစ့
အဆစ္မ်ဳိးေစ့ အၫြန္႔မ်ဳိးေစ့ ငါးခုေျမာက္ အေစ့မ်ဳိးေစ့တို႔တည္း၊
(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ မ်ဳိးေစ့အေပါင္း အပင္အေပါင္းကို
ဖ်က္ဆီးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏
သီလေပတည္း။

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ သိုမွီးသံုးေဆာင္ျခင္းကို ျပဳလ်က္ ေနၾက၏၊
ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ ဆြမ္းကို သိုမွီးျခင္း အေဖ်ာ္ကို
သိုမွီးျခင္း အဝတ္ကို သိုမွီးျခင္း ယာဥ္ကို သိုမွီးျခင္းအိပ္ရာကို
သိုမွီးျခင္း နံ႔သာကို သိုမွီးျခင္း (အျခား) စားသံုးဖြယ္ကို
သိုမွီးျခင္းတို႔တည္း၊ (ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ သိုမွီး
သံုးေဆာင္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္း
ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ (သူေတာ္ေကာင္းတရား၏) ဆူးေျငာင့္ျဖစ္ေသာ
(ပြဲ) ၾကည့္ျခင္းကို ျပဳလ်က္ ေနၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ ကျခင္း သီျခင္း တီးမႈတ္ျခင္းသဘင္ပြဲ
စာေဟာပြဲ လက္ဝါးတီးပြဲ ေၾကးနင္း ခြက္ခြင္းစသည္ တီးပြဲ စည္တီးပြဲ
ပန္းခ်ီျပပြဲသံလံုးကစားပြဲ ဝါးေထာင္၍ ကစားပြဲ အ႐ိုးေဆးပြဲ ဆင္တိုက္ပြဲ
ျမင္းတိုက္ပြဲ ကြၽဲတိုက္ပြဲ ႏြားတိုက္ပြဲဆိတ္တိုက္ပြဲ သိုးတိုက္ပြဲ ၾကက္တိုက္ပြဲ
ငံုးတိုက္ပြဲ တုတ္သိုင္းပြဲ လက္ေဝွ႔ထိုးပြဲ လက္ပမ္းလံုးပြဲ စစ္ထိုးပြဲစစ္သည္
စစ္ေဆးပြဲ စစ္ဆင္ပြဲ စစ္အင္က်င္းပြဲတို႔တည္း၊
(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ (သူေတာ္ေကာင္းတရား၏)
ဆူးေျငာင့္ျဖစ္ေသာ (ပြဲ) ၾကည့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏သီလေပတည္း။

(၄)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေလာင္းကစားျခင္းကို ျပဳလ်က္
ေနၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ ရွစ္ကြက္က်ားကစားျခင္း
ဆယ္ကြက္က်ားကစားျခင္း ေကာင္းကင္က်ားကစားျခင္း
ဖိုးလမင္းက်ားကစားျခင္း ဇယ္ေတာက္ကစားျခင္း အန္ကစားျခင္း က်ည္းသား႐ိုက္ကစားျခင္းစုတ္ခတ္ေရးကစားျခင္း ေဂၚလီကစားျခင္း
ပီပီမႈတ္ကစားျခင္း ထြန္ငယ္ျဖင့္ကစားျခင္းကြၽမ္းထိုးကစားျခင္း
စၾကာျဖင့္ကစားျခင္း ျခင္ခြက္ငယ္ျဖင့္ ကစားျခင္း ရထားငယ္ျဖင့္ကစားျခင္း ေလးငယ္ျဖင့္ကစားျခင္း အကၡရာဝွက္ကစားျခင္း
စိတ္အၾကံေဖာ္တမ္းကစားျခင္းက်ဳိးေယာင္ ကန္းေယာင္ျပဳ၍
ကစားျခင္းတို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ  ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ေလာင္းကစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္ လည္း ထိုရဟန္း၏သီလေပတည္း။

(၅)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာကို သံုးစြဲျခင္းျပဳလ်က္ေနၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ ျမင့္လြန္းေသာေနရာ၊ ပလႅင္၊
ေမြးရွည္ေကာ္ေဇာႀကီး၊ ဆန္းၾကယ္ေသာ သားေမြးအခင္း၊
ျဖဴေသာသားေမြးအခင္း၊ ပန္းေျပာက္ျခယ္ သားေမြးအခင္း၊
လဲသြတ္အခင္း၊ ႐ုပ္ပံုျခယ္သားေမြးအခင္း၊ ႏွစ္ဖက္ေမြးရွိအခင္း၊
တစ္ဖက္ေမြးရွိအခင္း၊ ေရႊခ်ည္ထိုးအခင္း၊ ပိုးခ်ည္အခင္း၊ သားေမြးခင္းႀကီး၊
ဆင္ကုန္းႏွီး၊ ျမင္းကုန္းႏွီး၊ ရထားခင္းႏွီး၊ သစ္နက္ေရအခင္း၊
ဝံပိုင့္ေရအခင္းျမတ္၊ (နီေသာ) မ်က္ႏွာၾကက္ႏွင့္ အံုးနီႏွစ္ဖက္ရွိ
ေနရာတို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ ျမင့္ေသာေနရာ
ျမတ္ေသာေနရာမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္းထိုရဟန္း၏
သီလေပတည္း။

(၆)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ လိမ္းျခယ္ျခင္း ဆင္ယင္ျခင္းကို ျပဳလ်က္ ေနၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း။ (န႔ံသာျဖင့္) ပြတ္သပ္ျခင္း၊
(ဆီျဖင့္) ဆုပ္နယ္ျခင္း၊ (နံ႔သာျဖင့္) ေရခ်ဳိးျခင္း၊ (လက္႐ံုးႀကီးထြားရန္)
ထု႐ိုက္ျခင္း၊ မွန္ၾကည့္ျခင္း၊ မ်က္စဥ္းေဆးျခယ္ျခင္း၊ ပန္းပန္ျခင္း၊
နံ႔သာျခယ္ျခင္း၊ နံ႔သာေပ်ာင္းလိမ္းက်ံျခင္း၊ မ်က္ႏွာကို ျခယ္ျခင္း၊
မ်က္ႏွာကို လိမ္းက်ံျခင္း၊ လက္ဝတ္တန္ဆာဆင္ျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း၊
လက္ကိုင္တုတ္ ေဆာင္ျခင္း၊ က်ည္ေတာက္လြယ္ျခင္း၊
သန္လ်က္ေဆာင္ျခင္း၊ (ဆန္းၾကယ္ေသာ) ထီးကို ေဆာင္းျခင္း၊
ဆန္း ၾကယ္ေသာ ဖိနပ္ကိုစီးျခင္း၊ သင္းက်စ္ဖြဲ႔ျခင္း၊ ပတၱျမားဆံက်င္ထိုးျခင္း၊
သားၿမီးယပ္ ေဆာင္ျခင္း၊ အၿမိတ္ရွည္ဝတ္ျဖဴတို႔ကို ဝတ္ျခင္းတို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ လိမ္းျခယ္ျခင္း ဆင္ယင္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၇)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ ဖီလာစကား၅ကို ေျပာလ်က္ ေနၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကားအဘယ္နည္း၊ မင္းႏွင့္စပ္ေသာစကား
ခိုးသူႏွင့္စပ္ေသာစကား အမတ္ႀကီးႏွင့္ စပ္ေသာစကား
စစ္သည္ႏွင့္စပ္ေသာစကား ေၾကာက္ဖြယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား
စစ္ထိုးျခင္းႏွင့္ စပ္ေသာစကား စားဖြယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား
ေသာက္ဖြယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား အဝတ္ႏွင့္စပ္ေသာ စကား
အိပ္ရာႏွင့္စပ္ေသာစကား ပန္းႏွင့္စပ္ေသာစကား
နံ႔သာႏွင့္စပ္ေသာစကား ေဆြမ်ဳိးႏွင့္စပ္ေသာစကား
ယာဥ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား ရြာႏွင့္စပ္ေသာစကားနိဂံုးႏွင့္စပ္ေသာစကား
ၿမိဳ႕ႏွင့္စပ္ေသာစကား နယ္ႏွင့္စပ္ေသာစကား မိန္းမႏွင့္စပ္ေသာစကား
ေယာက်္ားႏွင့္စပ္ေသာ စကား သူရဲေကာင္းႏွင့္စပ္ေသာစကား
လမ္း၆ႏွင့္စပ္ေသာစကား ေရခပ္ဆိပ္ႏွင့္ စပ္ေသာ
စကားေသလြန္သူႏွင့္စပ္ေသာစကား အေထြေထြႏွင့္စပ္ေသာစကား
ေလာက (အေၾကာင္း) ႏွင့္ စပ္ေသာစကားသမုဒၵရာ
(အေၾကာင္း) ႏွင့္စပ္ေသာစကား ႀကီးပြားျခင္း ဆုတ္ယုတ္ျခင္းႏွင့္
စပ္ေသာ စကားတို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ ဖီလာစကားကို
ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္း
ထိုရဟန္း၏သီလေပတည္း။

(၈)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
ဤသို႔ေသာ အျငင္းစကားကို ေျပာလ်က္ ေနၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကားအဘယ္နည္း။
သင္သည္ ဤဓမၼဝိနယကို မသိ၊ ငါသည္ ဤဓမၼဝိနယကို သိ၏၊
သင္သည္ ဤဓမၼ၇ ဝိနယ၈ကို အသို႔ သိႏိုင္အံ့နည္း၊
သင္သည္ မွားေသာအက်င့္ရွိသူ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ မွန္ေသာအက်င့္ရွိသူျဖစ္၏၊
ငါ၏ စကားသည္ ေစ့စပ္၏၊ သင္၏ စကားသည္ မေစ့စပ္၊ သင္သည္ ေရွးဦးဆိုသင့္သည္ကိုေနာက္မွ ဆို၏၊ ေနာက္မွ ဆိုသင့္သည္ကို
ေရွးဦးဆို၏၊ သင္၏ ၾကာျမင့္စြာ ေလ့လာထားေသာ စကားသည္
(သင့္ဆီသို႔) ျပန္လွည့္၍ တည္ေလၿပီ၊ သင့္အယူ၌ ရွိေသာ အျပစ္ကို
ငါ တင္ျပၿပီ၊ သင္အေရးနိမ့္ၿပီ၊ (ငါ တင္ျပေသာ) အျပစ္မွ
လြတ္ေျမာက္ရန္ ရွာၾကံေခ်ဦးေလာ့၊ အကယ္၍စြမ္းႏိုင္လွ်င္လည္း (
ယခုပင္) ေျဖရွင္းေလာ့၊ ဤသည္တို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာအျငင္းစကားကို ေျပာျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၉)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
တမန္အမႈ အေစအပါးအမႈ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ျပဳလ်က္ ေနၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ မင္းတို႔၏ အမတ္ႀကီးတို႔၏ မင္းမ်ဳိးတို႔၏
ပုဏၰားတို႔၏ သူႂကြယ္တို႔၏လုလင္ပ်ဳိတို႔၏ ဤအရပ္မွ
(ထိုအရပ္သို႔) သြားေလာ့၊ ထိုအရပ္မ ွ (ဤအရပ္သို႔) လာေလာ့၊
ဤသည္ကို (ဤအရပ္မွ) ေဆာင္သြားေလာ့၊ ဤသည္ကို (ထိုအရပ္မွ)
ေဆာင္ခဲ့ေလာ့ဟူေသာ အမႈတို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ တမန္အမႈ အေစအပါးအမႈ
ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္းထိုရဟန္း၏
သီလေပတည္း။

(၁၀)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္
(လာဘ္အလို႔ငွာ) အံ့ဖြယ္လည္း ျဖစ္ေစကုန္၏၊ ေျမႇာက္ပင့္၍လည္း
ေျပာကုန္၏၊ အရိပ္အျခည္လည္း ျပကုန္၏၊ အတင္းအက်ပ္လည္း ျပဳကုန္၏၊
လာဘ္ျဖင့္ လာဘ္ကိုလည္း ရွာမွီးကုန္၏၊ ဤသည္တို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) ဤသို႔ေသာ (လာဘ္အလို႔ငွါ)
အံ့ဖြယ္ျဖစ္ေစျခင္း ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

မဇၥ်ိမသီလ ၿပီး၏။


(၁၁)

မဟာသီလ

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာ
ဖီလာအတတ္ျဖင့္အသက္ေမြးၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊
အဂၤက်မ္း နိမိတ္က်မ္း ဥပၸါတက်မ္း အိပ္မက္က်မ္းလကၡဏာက်မ္း
ႂကြက္ကိုက္က်မ္း မီးပူေဇာ္ျခင္း ေယာက္မျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း
ဖြဲျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း ဆန္ကြဲျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း ဆန္ျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း
ေထာပတ္ျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း ဆီျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း ခံတြင္းျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း
ေသြးျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း အဂၤဝိဇၨာအတတ္ ေျမၾကန္အတတ္
မင္းမႈေရးရာအတတ္ ေဘးၿငိမ္းျခင္းကို ျပဳေသာအတတ္
ဖုတ္တေစၧအတတ္  ေျမအိမ္၌ သင္ယူရေသာအတတ္ ေႁမြအတတ္ အဆိပ္အတတ္ကင္းၿမီးေကာက္ အတတ္ ႂကြက္ခဲနာကုအတတ္
ငွက္သံအတတ္ က်ီးသံအတတ္ အသက္ေဟာအတ္ ျမားလြဲဲအတတ္
သားျမည္သံအတတ္ ဤသည္တို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာဤသို႔ေသာ
ဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္း) မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏သီလေပတည္း။

(၁၂)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္
အသက္ေမြးၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ ေက်ာက္မ်က္လကၡဏာ
အဝတ္အထည္လကၡဏာ တုတ္ေတာင္ေဝွးလကၡဏာ
ဓားလကၡဏာ သန္လ်က္လကၡဏာ ျမားလကၡဏာေလးလကၡဏာ
(ႂကြင္းေသာ) လက္နက္ လကၡဏာ မိန္းမလကၡဏာ
ေယာက်္ားလကၡဏာသတို႔သားလကၡဏာ သတို႔သမီးလကၡဏာ
ကြၽန္ ေယာက်္ားလကၡဏာ ကြၽန္မိန္းမလကၡဏာ ဆင္လကၡဏာျမင္းလကၡဏာ
ကြၽဲလကၡဏာ ႏြားလား လကၡဏာ ႏြားလကၡဏာ ဆိတ္လကၡဏာ
သိုးလကၡဏာၾကက္လကၡဏာ ငံုးလကၡဏာ ဖြတ္လကၡဏာ
အထြတ္‘ ကဏၰိကာ’ လကၡဏာ လိပ္လကၡဏာသားေကာင္လကၡဏာ
ဤသည္တို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ
ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္း) မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၁၃)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္
အသက္ေမြးၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း။ မင္းတို႔ (စစ္) ထြက္လတၱံ႕၊
မင္းတို႔ (စစ္) ျပန္လာလတၱံ႕၊ ျပည္တြင္းမင္းတို႔ (စစ္) တက္လတၱံ႕၊
ျပည္ပမင္းတို႔ (စစ္) ဆုတ္လတၱံ႕၊ ျပည္ပမင္းတို႔ (စစ္) တက္လတၱံ႕၊
ျပည္တြင္းမင္းတို႔ (စစ္) ဆုတ္လတၱ႔ံ၊ ျပည္တြင္းမင္းတို႔ (စစ္) ေအာင္လတၱံ႕၊
ျပည္ပမင္းတို႔ (စစ္) ႐ံႈးလတၱံ႕၊ ျပည္ပမင္းတို႔ (စစ္) ေအာင္လတၱံ႕၊
ျပည္တြင္းမင္းတို႔ (စစ္) ႐ံႈးလတၱံ႕၊ ဤသို႔ ဤမင္း စစ္ႏိုင္လတၱံ႕၊
ဤမင္း စစ္႐ံႈးလတၱံ႕ ဟူေသာ အတတ္တို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ
ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္း) မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၁၄)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္
အသက္ေမြးၾက၏၊

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း။ လၾကတ္လတၱံ႕၊
ေနၾကတ္လတၱံ႕၊ နကၡတ္ၾကတ္လတၱံ႕၊ လေနတို႔ လမ္းမွန္သြားလတၱံ႕၊
လေနတို႔ လမ္းလြဲသြားလတၱံ႕၊ နကၡတ္တို႔ လမ္းမွန္ သြားလတၱံ႕၊
နကၡတ္တို႔ လမ္းလြဲသြားလတၱံ႕၊ ဥကၠာက်လတၱံ႕၊ ႀကိတ္ထြက္လတၱံ႕၊
ငလ်င္လႈပ္လတၱံ႕၊ မိုးထစ္ႀကိဳးလတၱံ႕၊ လ ေန နကၡတ္တို႔ တက္ျခင္း
သက္ျခင္း ေမွးမွိန္ျခင္း ေတာက္ပျခင္းျဖစ္လတၱံ႕၊
လၾကတ္ျခင္းေၾကာင့္ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊ ေနၾကတ္ျခင္းေၾကာင့္
ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊ နကၡတ္ၾကတ္ျခင္းေၾကာင့္ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊
လေနတို႔ လမ္းမွန္ သြားျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊
လ ေန တို႔လမ္းလြဲ သြားျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊
နကၡတ္တို႔ လမ္းမွန္သြားျခင္းေၾကာင့္ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊
နကၡတ္တို႔ လမ္းလြဲသြားျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊
ဥကၠာက်ျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္ လတၱံ႕၊ ႀကိတ္ထြက္ျခင္းေၾကာင့္
ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊ ငလ်င္ လႈပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊
မိုးထစ္ ႀကိဳးျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕၊ လ ေန နကၡတ္တို႔
တက္ျခင္းသက္ျခင္း ေမွးမွိန္ျခင္း ေတာက္ပျခင္းေၾကာင့္
ဤသို႔ အက်ဳိးျဖစ္လတၱံ႕ ဤသည္တို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ ေမြးမႈျဖစ္ေသာ
ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္း) မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၁၅)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္
အသက့္ေမြးၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ မိုးေကာင္းလတၱံ႕၊ မိုးေခါင္လတၱံ႕၊
ဝေျပာလတၱံ႕၊ ေခါင္းပါးလတၱံ႕၊ ၿငိမ္းခ်မ္းလတၱံ႕၊ ေဘးမ်ားလတၱံ႕၊
ေရာဂါမ်ားလတၱံ႕၊ ေရာဂါကင္းလတၱံ႕၊ လက္ခ်ဳိးေရျခင္းအတတ္
ဂဏန္းအတတ္ သခၤ်ာအတတ္ ကဗ်ာအတတ္ ေလာကာယတက်မ္းအတတ္ ဤသည္တို႔တည္း။

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈ ျဖစ္ေသာ
ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္း) မွေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၁၆)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာဖီလာအတတ္ျဖင့္
အသက္ေမြးၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း၊ သတို႔သမီးေဆာင္ယူ၍
ထိမ္းျမားျခင္း သတို႔သမီးေပး၍ထိမ္းျမားျခင္း ေစ့စပ္ေပးျခင္း
ကြာရွင္းေပးျခင္း ဥစၥာသိမ္းဆည္းေစျခင္း ဥစၥာျဖန္႔ျဖဴးေစျခင္း
က်က္သေရတိုးေစျခင္း က်က္သေရယုတ္ေစျခင္း ကိုယ္ဝန္မတည္ျမဲသည္ကို
တည္ျမဲေစျခင္း လွ်ာခိုင္ေစျခင္း ေမးခိုင္ေစျခင္း လက္ဟန္႔မႏၲန္စုတ္ျခင္း
နားပင္းမႏၲန္စုတ္ျခင္း မွန္၌ နတ္သြင္း၍ ေမးျခင္း သတို႔သမီး၌
နတ္သြင္း၍ ေမးျခင္း နတ္ေမးျခင္း ေနကို လုပ္ေကြၽးျခင္း ျဗဟၼာကို
လုပ္ေကြၽးျခင္း ခံတြင္းမွ မီးေတာက္ေစျခင္း သိရိနတ္သမီးကို ပင့္ေခၚေစျခင္း ဤသည္တို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာဤသို႔ေသာ
ဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္းမွ) ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဤသည္လည္း ထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၁၇)

ထို႔ျပင္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အသွ်င္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
ယံုၾကည္၍လွဴေသာ သံုးေဆာင္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကၿပီးလွ်င္ မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ ဤသို႔ေသာ
ဖီလာအတတ္ျဖင့္အသက္ ေမြးၾက၏။

ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း။ နတ္ကိုးျခင္း
ေတာင္းဆုျပည့္၍ နတ္ပူေဇာ္ျခင္းဖုတ္တေစၧ အတတ္ကို
ေလ့က်င့္ျခင္း ေျမအိမ္၌ေန၍ သင္အပ္ေသာ အတတ္ကို
ေလ့က်င့္ျခင္း (ပ႑ဳက္ကို) ေယာက်္ား ျဖစ္ေစျခင္း (ေယာက်္ားကို)
ပ႑ဳက္ျဖစ္ေစျခင္း ေျမၾကန္အတတ္ကို ေလ့က်င့္ျခင္းေဆာက္လုပ္မည့္
ေျမရာ၌ အစီအရင္ျပဳျခင္း ခံတြင္းေဆးျခင္း ေရခ်ဳိးေစျခင္း
မီးပူေဇာ္ျခင္း ပ်ဳိ႕အန္ေစျခင္း ဝမ္းသက္ေစျခင္း (သလိပ္စသည့္ ေဒါသတို႔ကို)
အထက္သို႔ လွန္ေစျခင္း ေအာက္သို႔ေလွ်ာေစျခင္း ဦးေခါင္းမွ
(ေသြးစေသာ ေဒါသတို႔ကို) ထြက္ေစျခင္း နားဆီခ်က္ျခင္းမ်က္စဥ္းဆီခ်က္ျခင္း
ႏွာႏွတ္ျခင္း ထက္ေသာ မ်က္စဥ္း ေဆးေဖာ္ျခင္း ေအးေသာ မ်က္စဥ္းေဆးေဖာ္ျခင္းတိမ္သလာကို ေဆးကုျခင္း ခြဲဲစိတ္ကုသျခင္း
သူငယ္နာ ေဆးကုျခင္း မူလေဆးတို႔ကို ေပးျခင္းအနာ ေဆးတို႔ကို
(ကပ္ျခင္း) ခြာျခင္း ဤသည္တို႔တည္း၊

(ရဟန္းသည္) မွားေသာအသက္ေမြးမႈျဖစ္ေသာ
ဤသို႔ေသာ ဖီလာအတတ္ျဖင့္ (အသက္ေမြးျခင္း) မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသည္လည္းထိုရဟန္း၏ သီလေပတည္း။

(၁၈)

မင္းႀကီး စင္စစ္မူကား ဤသို႔ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ
ထိုရဟန္းသည္ ယင္းသို႔ သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္ စပ္၍
မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ေဘးကို မေတြ႕ျမင္ရ၊

မင္းႀကီး အဘိသိက္သြန္းၿပီးေသာ ရန္သူကို ပယ္ၿပီးေသာ
မင္းသည္ ရန္သူႏွင့္ စပ္၍ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ်
ေဘးကိုမေတြ႕ျမင္ရသကဲ့သို႔၊ ဤအတူ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ
ရဟန္းသည္ သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္ စပ္၍ မည္သည့္
အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ေဘးကို မေတြ႕မျမင္ရ။

ထိုရဟန္းသည္ ဤျမတ္ေသာ
သီလအစုႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ မိမိသႏၲာန္၌
အျပစ္ကင္းေသာ ခ်မ္းသာကို ခံစား၏။
မင္းႀကီး ရဟန္းသည္ ဤသို႔လွ်င္သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေပ၏။

မဟာသီလ ၿပီး၏။

Credit - The Great Buddha
#ေမာင္သုခ_မ်ွေဝသည္။

No comments:

Post a Comment