အနာဂတ္သာသနာတြင္_ျဖစ္ေပၚလာမည့္_ရဟန္းတို႔_အက်င့္ပ်က္စီးပံု
တိပိဋက >>> ခုဒၵကနိကာယ္ >>>ေထရာဂါထာပါဠိ >>>
ဝီသနိနိပါတ္ >>> (၁၆) ပါရာပရိယေတၳရဂါထာ >>>
ပါရာပရိယမေထရ္ ရြတ္ဆိုခဲ႔ေသာ ဂါထာမ်ားကုိ ျပဆိုမည္ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္ တြင္ ထုိအရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး၌
အနာဂတ္သာသနာတြင္ ျဖစ္ေပၚ လာမည့္ရဟန္းတို႔၏
အက်င့္ပ်က္စီးပံုကုိ ျပေသာအားျဖင့္ ရြတ္ဆုိေသာ
ဂါထာမ်ား ျဖစ္သည္။
(၁)
(ပင္လံုးကၽြတ္) ပြင့္လ်က္ တည္ရွိေနေသာ
အင္ၾကင္းေတာႀကီး၌ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ံုရွိသည္ျဖစ္၍
ဆိတ္ၿငိမ္မႈ 'ဝိေဝက'ကို ပြါးလ်က္ စ်ာန္ဝင္းစားကာ ေနေတာ္မူေသာ
(ပါရာပရိယ) ရဟန္းအားၾကံစည္မႈ ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ေယာက်္ားတကာတို႔ထက္ ျမတ္ေတာ္မူေသာ
လူသံုးပါးတို႔၏ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေတာ္ မူေသာျမတ္စြာဘုရားသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူစဥ္က ရဟန္းတို႔၏ အက်င့္သည္
တစ္မ်ဳိးျဖစ္၏၊
ယခုအခါ၌မူကား ရဟန္းတို႔၏အက်င့္
တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ ျမင္ရ၏။
(၂)
ေရွးအခါက ရဟန္းတို႔သည္
ခ်မ္းေအးေသာ ေလကို တားျမစ္၍ အရွက္အေၾကာက္ ကို
ဖ်က္ဆီးတတ္သည့္ အဂၤါႀကီးငယ္ကို ဖံုးလႊမ္း႐ံု မွ်တ႐ံုမွ်သာ
အက်ဳိးရွိေသာ သကၤန္းကို ရတတ္သမွ်ျဖင့္ေရာင့္ရဲၾကကုန္လ်က္
သံုးေဆာင္ၾကကုန္၏။
အာသဝတရားအားလံုးကုန္ၿပီးကုန္ေသာ၊
မ်ားစြာစ်ာန္ဝင္စားေလ့ရွိကုန္ေသာ၊ မ်ားျမတ္ေသာအက်ဳိးစီးပြါးတို႔ႏွင့္
ျပည့္စံုကုန္ေသာ ထုိမေထရ္တို႔သည္ ယခုအခါ ပရိနိဗၺာန္
ျပဳေတာ္မူၾကကုန္ၿပီ။
ယခုလက္ရွိကာလ၌ကား ထုိသို႔သေဘာရွိကုန္ေသာ
မေထရ္တို႔သည္ အနည္းငယ္မွ်သာ ႂကြင္းက်န္ကုန္၏။
(၃)
(ဝဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း၏ အားႀကီးေသာ
မွီရာအေၾကာင္းျဖစ္ကုန္ေသာ ) ကုသုိလ္တရားတို႔၏လည္းေကာင္း၊
(ဝဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း) ပညာ၏လည္းေကာင္း
ကုန္ျခင္းေၾကာင့္အလံုးစံုေသာ အျခင္းအရာအထူးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္သည္ ပ်က္ဆီးရေခ်၏။
(ဤေလာကႀကီးသည္) ယုတ္ညံ့ေသာ
ဒုစ႐ုိက္တို႔၏လည္းေကာင္း၊ (ေလာဘ စေသာ)
ကိေလသာတရားတို႔၏လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပၚလာရာ
ကာလႀကီးေပတည္း။
ကိေလသာတို႔သည္ (ယခုအခါ အခြင့္ရကုန္သည္ျဖစ္၍ ရဟန္းတို႔၌)
ပြါးကုန္ သည္ရွိေသာ္ (ကလ်ဏမိတၱကင္းေသာ) မ်ားစြာေသာ
လူအေပါင္းကို ပူးဝင္ႏိုင္ကုန္၏၊ ရကၡိဳက္ဘီလူးတို႔သည္ သူ႐ူးတို႔ကို (ပူးဝင္) ကစားကုန္သကဲ့သို႔ (ထို႔အတူ ရဟန္းမိုက္တို႔ကို ပူးဝင္၍)
ကစားၾကကုန္ေယာင္တကား။
(၄)
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို စြန္႔၍ အခ်င္းခ်င္းျငင္းခံုၾကကုန္၏၊
မိစၧာအယူတို႔သို႔ အစဥ္လိုက္ၾကကုန္လ်က္ ဤအယူသည္သာ ျမတ္၏ဟုလည္းမွတ္ထင္ၾကကုန္၏။
ရဟန္းတို႔သည္ ဥစၥာကိုလည္းေကာင္း၊ သားသမီးကိုလည္းေကာင္း၊ မယားကိုလည္းေကာင္းစြန္႔ပစ္ၾကကုန္၍ အိမ္မွ ထြက္လာၾကကုန္လ်က္ တစ္ဇြန္းတစ္ေယာက္မမွ်ေသာ ဆြမ္းဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း
ရဟန္းတို႔ မျပဳအပ္ေသာ အမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္မွီဝဲကုန္၏။
(ထုိရဟန္းတို႔သည္) ဝမ္းဝဗိုက္ကား ဝေအာင္စား၍
ပက္လက္ အိပ္ၾကကုန္ၿပီးလွ်င္ အိပ္ရာမွႏိုးၾကကုန္ေသာ္
ျမတ္စြာဘုရား ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ျဖစ္ေသာ စကားကိုသာ ေျပာဆိုၾကကုန္၏။
(၅)
ထုိရဟန္းတို႔သည္ အဇၩတၱသႏၲာန္၌ မၿငိမ္းေသာ စိတ္ရွိၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ အတတ္ပညာသည္တို႔ျပဳလုပ္အပ္ေသာ အတတ္ပညာမ်ဳိးစံုတို႔ကို
စိတ္ဝင္စားကုန္လ်က္ သင္ၾကားၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတရားသည္ကား
(ထုိရဟန္းတို႔ႏွင့္) သီးျခား ျဖစ္ေနေတာ့၏။
ေဆးႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာတို႔၌ ေဆးဆရာတို႔ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊
ကိစၥႀကီးငယ္ ျပဳလုပ္ဖြယ္တို႔၌လူတို႔ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊
(မိမိကိုယ္ကို) တန္ဆာဆင္ရာ၌ ျပည့္တန္ဆာမကဲ့ သို႔လည္းေကာင္း၊
အုပ္ခ်ဳပ္စိုးမိုးရာ၌ မင္းတို႔ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ျပဳမူၾကကုန္၏။
စဥ္းလဲၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊
လွည့္ပတ္ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊
မုသားသက္ေသ ျဖစ္ၾကကုန္၍ လည္းေကာင္း၊ မေစာင့္စည္းေသာ အသက္ေမြးမႈရွိၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း
ဤသို႔မ်ားစြာေသာ မိစၧာဇီဝစေသာ အသက္ေမြးမႈတို႔ျဖင့္
(ဆြမ္းပစၥည္းစေသာ) အာမိသကို သံုးေဆာင္ၾကကုန္၏။
(၆)
မိမိအမႈႀကီးငယ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္
ပရိသတ္ကို မိမိအား လုပ္ေကၽြးေစကုန္၏၊ ဓမၼဟူေသာ
အေၾကာင္းေၾကာင့္ လုပ္ေကၽြးေစသည္ မဟုတ္ကုန္၊
လာဘ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္သူတစ္ပါးတို႔အား
တရားေဟာကုန္၏၊ အက်ဳိးစီးပြါးဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္
တရားေဟာသည္မဟုတ္ကုန္။
အရိယာသံဃာမွ အပျဖစ္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္
သံဃာ႕လာဘ္ဟူေသာ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ျငင္းခံုၾကကုန္၏၊
တစ္ပါးသူတို႔၏ လာဘ္ကို မွီ၍ အသက္ေမြးကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔ သည္ မေကာင္းမႈကိုစက္ဆုပ္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ မရွက္ကုန္။
အခ်ဳိ႕သူတုို႔သည္ ထို႔အတူ ပင္ တရားတို႔ႏွင့္
မယွဥ္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ဦးျပည္းၾကကာ သကၤန္းကိုဝတ္႐ံုၾကကုန္လ်က္
လာဘ္ပူေဇာ္သကာ၌ ေတြေဝကုန္သည္ျဖစ္၍ ခ်ီးမြမ္း
ေျမႇာက္စားျခင္းကိုသာလွ်င္ ့အလိုရွိကုန္၏။
(၇)
ဤသို႔ ဆိုအပ္ၿပီးေသာနည္းျဖင့္
အထူးထူးအျပားျပားေသာ အျခင္းအရာျဖင့္
ကိေလသာျဖစ္စိမ့္ေသာငွါ အားထုတ္အပ္သည္ရွိေသာ္
ယခုအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါကကဲ့သို႔
ေစာင့္စည္ျခင္းငွါ ျပဳလ်က္ မရအပ္ေသးေသာ (စ်ာန္ဝိပႆနာ) တရားကိုရျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ ရၿပီးေသာ (စ်ာန္ဝိပႆနာ)
တရားတို႔ကို ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ျခင္းငွါလည္းေကာင္း
မလြယ္ကူေတာ့ေခ်။
(ေယာက်္ားသည္) ဆူးရွိရာ အရပ္၌ ဖိနပ္မစီးဘဲ
(လွည့္လည္သည္ရွိေသာ္) (ငါ့ကို ဆူးမစူးေစလင့္ဟု သတိထား၍) လွည့္လည္သြားလာသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ (ကိေလသာဆူးရွိရာ)
ရြာ၌ (လွည့္လည္ေသာ) ရဟန္းသည္ သတိကို ျဖစ္ေစလ်က္
လွည့္လည္သြားလာရာ၏။
ဤအက်င့္ပဋိပတ္အစီအရင္ကို ဆိုၿပီး၍
အင္ၾကင္းေတာ၌ (သဒၶါစေသာ) ဣေႁႏၵကို ပြါးေစၿပီးေသာမေကာင္းမႈကို
အပျပဳၿပီးေသာ တစ္ဖန္ ဘဝသစ္၌ ျဖစ္ျခင္း ကင္းၿပီးေသာ
သီလကၡႏၶစေသာတရားအေပါင္းကို ရွာမွီးၿပီးေသာ
(ပါရာပရိယမည္ေသာ ) ရဟန္းသည္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူ၏။
ဤသို႔လွ်င္ ပါရာပရိယမေထရ္သည္ ရြတ္ဆို၏။
Credit .The Great Buddha
#ေမာင္သုခ_မ်ွေဝသည္။
No comments:
Post a Comment