သတိေလးေတာ့ထားၾကပါ
မေရးခ်င္ပဲ ေရးရဦးမယ္ ေအာ္က်ယ္ ေအာ္က်ယ္ ျဖစ္လာေနတဲ့ စစ္ပြဲေထာက္ခံၾကတဲ့ သံဃာေတြနဲ႔ပက္သက္တဲ့ကိစၥ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ မွားတယ္ မွန္တယ္ အျပန္အလွန္ပဲ ေျပာေနၾကတယ္ ၊ ဘာေတြ ဘယ္လိုဖာၿပီး ေျပာၾကေျပာၾက ဝိနည္းနဲ႔ညိွရင္ေတာ့ ဒီကိစၥက အင္မတန္ အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့ကိစၥ အဲ့ေတာ့ နားမလည္တဲ့ ညီေတာ္ေလးေတြ အင္မတန္ အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့ကိစၥႀကီးကို သူေျပာလူေျပာ ဟိုေျပာ ဒီေျပာနဲ႔ ေရာေယာင္ၿပီး မပါဝင္မိၾကေစဖို႔ ေရးလိုက္ပါတယ္ ။ နားလည္ၿပီးသား ေနာင္ေတာ္ႀကီးမ်ားကား သိၿပီးသားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဣမႆ ပနတၳႆ အာဝိဘာဝတၳံ ပါေဏာ ေဝဒိတေဗၺာ, ပါဏာတိပါေတာ ေဝဒိတေဗၺာ, ပါဏာတိပါတီ ေဝဒိတေဗၺာ, ပါဏာတိပါတႆ ပေယာေဂါ ေဝဒိတေဗၺာ။ တတၳ ပါေဏာတိ ေဝါဟာရေတာ သေတၱာ, ပရမတၳေတာ ဇီဝိတိႁႏၵိယံ။ ပါဏာတိပါေတာတိ ယာယ ေစတနာယ ဇီဝိတိႁႏၵိယုပေစၧဒကပေယာဂံ သမု႒ာေပတိ, သာ ေစတနာ။ ပါဏာတိပါတီတိ ဝုတၱေစတနာယ သမဂႋပုဂၢေလာ။ ပါဏာတိပါတႆ ပေယာေဂါတိ ပါဏာတိပါတႆ ဆ ပေယာဂါ သာဟတၳိေကာ နိႆဂၢိေယာ အာဏတၱိေကာ ထာဝေရာ ဝိဇၨာမေယာ ဣဒၶိမေယာ ( ကခၤါ ၁၂၁ )
ဤသတ္ျခင္း ထင္႐ွားျခင္းငွါ
ပါဏကို သိအပ္၏ ။
ပါဏာတိပါတကို သိအပ္၏ ။
ပါဏာတိပါတီကို သိအပ္၏ ။
ပါဏာတိပါတပေယာဂကို သိအပ္၏ ။
- ပါဏဆိုသည္ကား ေဝါဟာရအားျဖင့္ သတၱဝါ ၊ ပရမတၳအားျဖင့္ ဇီဝိတိေျႏၵတည္း
- ပါဏာတိပါတဆိုသည္ကား ဇီဝိတိေျႏၵကို ျဖတ္ေတာက္တတ္ေသာ ပေယာဂလုံ႔လကိုျဖစ္ေစတတ္ေသာ ေစတနာတည္း
- ပါဏာတိပါတီဆိုသည္ကား ထိုေစတနာႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ပုဂၢိဳလ္ . ထိုေစတနာရိွေသာပုဂၢိဳလ္တည္း
- ပါဏာတိပါတပေယာဂဆိုသည္ကား သာဟတၳိကပေယာဂ - ကိုယ္တိုင္လုံ႔လျပဳ၍သတ္ျခင္း ၊ နိႆဂၢိယပေယာဂ - ပစ္လႊတ္၍သတ္ျခင္း ၊ အာဏတၱိကပေယာဂ - သူတစ္ပါးကို ေစခိုင္း၍သတ္ျခင္း ၊ ဝိဇၨာမယပေယာဂ - အတတ္ပညာျဖင့္ သတ္ျခင္း ၊ ဣဒၶိမယပေယာဂ - တန္ခိုးျဖင့္သတ္ျခင္း ဆိုၿပီး ေျခာက္မ်ိဳးေသာပေယာဂတည္း ။
ဤ၌ စစ္တိုက္ျခင္းအား ေထာက္ခံျခင္းကို အာဏတၱိပေယာဂ၌ ထည့္ရမည္ ထိုအာဏတၱိသည္လည္း နိယာမက - မွတ္သားျခင္း ေျခာက္မ်ိဳးရိွ၏ ။
ဝတၳဳ ကာေလာ စ ဩကာေသာ, အာဝုဓံ ဣရိယာပေထာ၊
ႀကိယာဝိေသေသာတိ ဣေမ, ဆ အာဏတၱိ နိယာမကာ။ ( ကခၤါ ၁၂၁ )
- ဝတၳဳဆိုသည့္ သတ္အပ္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကို မွတ္သားျခင္း ထိုမွတ္သားၿပီး သတ္ခိုင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေသမွ ပါရာဇိကက်၏ ၊ အျခားသူ မဆိုင္သူေသေသာ္ ခိုင္းသူမက် ။
- ကာလ ဆိုသည့္ အခ်ိန္ကာလမွတ္သားျခင္း အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္တဲ့အခ်ိန္သတ္မွ ပါရာဇိကက်၏ ၊ သတ္မွတ္ခ်ိန္မဟုတ္ေသာ္မက် ။ ဥပမာ - မနက္သတ္ခိုင္းတာ ညေနမွသတ္လွ်င္ ခိုင္းသူမက် ။
- ျသကာသ ဆိုသည့္ အရပ္ေဒသမွတ္သားျခင္း သတ္မွတ္ထားသည့္ အရပ္ေဒသမွာသတ္မွ ပါရာဇိကက်၏ ၊ မဟုတ္ေသာ္ ခိုင္းသူမက် ။
- အာဝုဓဆိုသည့္ လက္နက္မွတ္သားျခင္း ဓားနဲ႔သတ္ပါဆိုတာကို ဓားနဲ႔သတ္မွ ပါရာဇိကက်၏ ၊ လွံနဲ႔ထိုးသတ္လွွ်င္ ခိုင္းသူမက် ။
- ဣရိယာပထဆိုသည့္ ဣရိယာပုထ္မွတ္သားျခင္း ထိုင္ေနတုန္းသတ္ပါဆိုတာကို ထိုင္ေနတုန္းသတ္မွ ပါရာဇိကက်၏ ၊ အိပ္ေနတုန္းသတ္လွ်င္ ခိုင္းသူပါရာဇိကမက် ။
- ႀကိယာဝိေသသဆိုသည့္ အမူအရာမွတ္သားျခင္း ဘယ္လိုအမူအရာလုပ္ေနတုန္းဟု မွတ္သားသည့္အတိုင္းသတ္မွ ပါရာဇိကက်၏ ၊ မဟုတ္ေသာ္ ခိုင္းသူမက် ။
အထက္ပါသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမထားပဲ သတ္ပါဟု ႐ိုး႐ိုးသာမန္အတိုင္း ခိုင္းလွ်င္ကား ရည္ရြယ္သူမ်ားေသလွ်င္ ပါရာဇိကက်မည္ပင္ ျဖစ္၏ ။ ( ထို႔ေၾကာင့္ ဝိနည္းတတ္ ၾကက္သတ္ဟု ဆိုၾကေလ၏)
သံဝေဏၰယ်ာ’’တိ ဝစနေတာ ပန ဣဓ ပရိယာယကထာယပိ န မုစၥတိ ( ကခၤါ ၁၂၂ )
ပါဠိေတာ္၌ သံဝေဏၰယ် ဟုေဟာေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ ဤတတိယပါရာဇိက၌ ပရိယာယ္စကားျဖင့္ သတ္ခိုင္းရာ၌လည္း ပါရာဇိကအာပတ္မွ မလြတ္ႏိုင္ေပ ။
မႏုႆဇာတိကပါေဏာ, ပါဏသညိတာ, ဝဓကစိတၱံ, ဥပကၠေမာ, ေတန မရဏႏၲိ ဣမာေနတၳ ပၪၥ အဂၤါနိ။ ( ကခၤါ ၁၂၃ )
တတိယပါရာဇိကအာပတ္ အဂၤါမ်ား
လူဇာတ္ရိွသူျဖစ္ျခင္း ၊
သတၱဝါဟု သိျခင္း ၊
သတ္လိုစိတ္ ေသေစလိုစိတ္ရိွျခင္း ၊
သတ္ဖို႔ရန္ကိုယ္ႏႈတ္ျဖင့္လံု႔လျပဳျခင္း ၊
ထိုလုံ႔လပေယာဂေၾကာင့္ ေသျခင္း ၊ ဤအဂၤါငါးခ်က္ညီေသာ္ ပါရာဇိကက်ေလ၏ ။
အာဏတၱိေကာ’’တိ အညံ အာဏာေပႏၲႆ ‘‘ဧဝံ ဝိဇၩိတြာ ဝါ ပဟရိတြာ ဝါ မာေရဟိ ( ဝိ ၊ ႒ ၊ ၂ ၊ ၃၉ )
အာဏတၱိက - ေစခိုင္းျခင္းဟူသည္ ဤသို႔ ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္၍ သတ္ပါေလာ ဟု တစ္ပါးသူကို ေစခိုင္းသူအား ပါရာဇိကက်၏ ။
ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္မ်ား ေထာက္ဆပါက စစ္ပြဲအားေပးသူရဟန္းေတာ္တို႔အတြက္ အာပတ္၏ အဂၤါထဲက ဒုတိယေျမာက္အဂၤါတစ္ခုသာ စီစစ္စရာ အားကိုးစရာရိွေတာ့၏ သတ္လိုစိတ္ ေသေစလိုစိတ္ တဒဂၤေလးမွ် ျဖစ္ခဲ့မိလိုက္ၾကသည့္ႏွင့္ စစ္ပြဲျဖစ္ၿပီး ေသကုန္ၾကပါက မလြယ္ဟူ၍သာ ဆိုခ်င္မိပါေတာ့၏ ။
#အရွင္ပညာသာမိ
No comments:
Post a Comment