Sunday, December 4, 2016

ရုပ္ပြါးေတာ္_ဆင္းတုေတာ္ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္း

" #ရုပ္ပြါးေတာ္_ဆင္းတုေတာ္ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္း…"

ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္
သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြါဘုရားရွင္ကို
ရည္စူးျပီးသကာလ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ျကေသာ အေလ့အထ ရွိျက၏။

ဤေနရာတြင္ ျမင္ေတြ႔ရသည္မွာ
အခ်ိဳ႕ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္
ရဟန္း ရွင္လူမ်ားသည္ အထက္ပါအတိုင္း
ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ျခင္းသည္
ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ/ မညီ ဆိုသည္ကို
ရွင္းလင္းျပတ္သားစြါ သိရွိျခင္းမရွိျကသည္ကို
ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

ဤပိုစ့္တြင္ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္
ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ျခင္းသည္ ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ
ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ/ မညီ ကို ရွင္းလင္းျပတ္သားစြါ
ပိဋကတ္ က်မ္းဂန္ အကိုးအကားမ်ားျဖင့္
ေဖာ္ျပေပအံ႔။

ထို႔အျပင္  ျမန္မာနိုင္ငံရွိ အခ်ိဳ႕ေသာ    
ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားသည္
မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္း တို႔၏ ခ်ပ္ဝတ္တန္ဆာ အသြင္ျဖင့္
ျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါသည္။
ဤသည္ကို မႏၲေလး မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားရွင္ l
ဇလြန္ျပည္ေတာ္ျပန္ အစရွိသည့္
ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားနွင့္ အျခားေသာ
ေနရာအသီးသီးက အလားတူ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ား
ကို ျကည့္ရွဳဖူးေမ်ွာ္ျခင္းျဖင့္ ထင္ရွားစြါ သိရမည္ျဖစ္၏။

ဤတြင္ ေမးစရာ ရွိလာသည္တို႔မွာ
ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ေပသည္။

(၁)

အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ား ေျပာျကသလို
ဇင္းမယ္ပဏၰာသ တျဖစ္လည္း ယြန္းပဏၰာသ
က်မ္းလာ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းကို ကိုးကား၍
ဘုရားရွင္ကို မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာျဖင့္ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျကျခင္း ဟုတ္/ မဟုတ္ …???

(၂)

မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာမ်ားျဖင့္
ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္
မည္သည့္ ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍
စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္း…???

ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ /မညီ …???

(၃)

သကၤန္းဝတ္ဆင္ေသာ အသြင္ျဖင့္
ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီး၏
ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္
ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ မည္သည့္
ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍ စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္း…???

ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ /မညီ …???
စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၁)

အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ား ေျပာျကသလို
ဇင္းမယ္ပဏၰာသ တျဖစ္လည္း ယြန္းပဏၰာသ
က်မ္းလာ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းကို ကိုးကား၍
ဘုရားရွင္ကို မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာျဖင့္ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျကျခင္း ဟုတ္/ မဟုတ္ …???  >>>

ဤေနရာတြင္ ယြန္းပဏၰာသ တျဖစ္လည္း
ဇင္းမယ္ ပဏၰာသက်မ္း အေျကာင္းကို စာရွဳသူမ်ားသိျမင္ရန္
ကနဦး ေဖာ္ျပပါမည္။

ပဏၰာသေခၚ ဇာတ္ဝတၳဳ (၅၀) သို႔မဟုတ္ (၅၅) ရွိေသာက်မ္းကို
(၁) ေလာကီပဏၰာသ (၂) ယြန္းပဏၰာသ (၃) ဇင္းမယ္ပဏၰာသဟူ၍
အရာအားေလ်ာ္စြါ ဆရာျမတ္တို႔ ပညတ္တင္ေတာ္မူျကသည္။

(၁)  ေလာကီပဏၰာသ

သာသနာေတာ္ဝင္ သဂၤါယနာတင္ျဖစ္ေသာ မူလပဏၰာသ l
မဇၥ်ိမပဏၰာသ l ဥပရိပဏၰာသ အစရွိသည့္ က်မ္းျမတ္တို႔
ယွိေသာေျကာင့္ ယင္းက်မ္းျမတ္တို႔နွင့္ ကြဲျပားစိမ့္ေသာငွာ
ေလာကီပဏၰာသ ဟု ဆရာျမတ္တို႔ ေခၚစမွတ္ျပဳျကသည္။

(၂)   ယြန္းပဏၰာသ

ေယာန l ေယာနက ေခၚ အိႏၵိယအေနာက္ပိုင္းယြန္း l
ျမန္ယိုးဒယား အနီးစပ္ ယြန္းဟူ၍ ယြန္းနိုင္ငံနွစ္မ်ိဳး
ေဝါဟာရတြင္သည္အနက္ ျမန္မာယြန္းနိုင္ငံထြက္က်မ္း
ျဖစ္ေသာေျကာင့္ ယြန္းပဏၰာသက်မ္းဟုလည္း
ဆရာျမတ္တို႔ ေခၚစမွတ္ျပဳျကသည္။

(၃)  ဇင္းမယ္ပဏၰာသ

ယြန္းနိုင္ငံ ဇင္းမယ္ျမိဳ႕ထြက္ က်မ္းျဖစ္ေသာေျကာင့္
ဇင္းမယ္ပဏၰာသက်မ္းဟုလည္း ဆရာျမတ္တို႔
ေခၚစမွတ္ျပဳျကသည္။

ပညာသ သဒၵါနွင့္တူေသာ
ပဏၰာသ  သဒၵါသည္ ငါးဆယ္ဟူေသာ
အနက္ကို ေဟာဆိုေလသည္။ယင္းက်မ္းကို
ဇင္းမယ္ပဏၰာသဟူေသာ အမည္တပ္၍ (1911/ ၁၂၇၂)
ခုနွစ္တြင္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ဟံသာဝတီ စာပံုနွိပ္တိုက္က
ရိုက္နိွပ္ ထုတ္ေဝခဲ႔သည္။စာမ်က္နွာ (685) မ်က္နွာရွိသည္။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©

ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းဟူ၍
စိုးစဥ္းမ်ွ မပါရွိသလို ဇမၺဴပတိဟူေသာ အမည္သည္လည္း
မပါရွိေပ။သ္ုိ႔ျဖစ္ပါေသာေျကာင့္ ေဒါသ မာန္မာန ျကီးေသာ
ဇမၺဴပတိမင္းက္ုိ ဘုရားရွင္မွ ေခ်ခ်ြတ္သည့္ အေျကာင္းသည္
ခိုင္မာေသာ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္နွင့္ သာသနာဝင္က်မ္းမ်ားတြင္
ပါဝင္ေသာ အေျကာင္းအရာမဟုတ္ေပ။

ဤ ဇမၼဴပတိမင္းအေျကာင္းကို သကၠရာဇ္ (၁၁၃၄)
ဆင္ျဖဴရွင္မင္းတရားျကီး လက္ထက္တြင္ ေပၚထြက္ခဲ႔ေသာ
" ဘဒၶႏၲ သဒၶမၼာဘိ လကၤာရ " အမည္ရ ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္
ဘုရားျကီး ေရးသားျပဳစုခဲ႔သည့္ " တထာဂတ ဥပါန ဒီပနီ က်မ္း"
တတိယတြဲတြင္ ပါဝင္ေလသည္။ဤ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းကို
ဖတ္ရွဳလိုပါက ဒီပဲယင္း ဆရာေတာ္ျကီး စီရင္ေသာက်မ္းကို
အရွာရခက္လ်ွင္ ဓမၼာစရိယ ဦးေအးနိုင္ (ဘီေအ) ေရးသားသည့္
" ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္း " စာအုပ္တြင္ #အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို
ဖတ္ရွဳနိုင္ပါသည္။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

စာမ်က္နွာ (၄) မ်က္နွာသာ ပါဝင္၍ ဖိုင္ဆိုဒ္အလြန္နည္း
ေသာေျကာင့္ ေအာက္ပါလင့္ခ္တြင္ လြယ္ကူစြါ ေဒါင္းယူနိုင္ပါသည္။
@credit org uploader >>>
ေဒါင္းယူရန္ လင့္ခ္  " ဇမၺဴပတိမင္း ခ်ြတ္ခန္း "
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=469234666552123&id=100003967821445

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

ေမးခြန္းကို ျပန္ေကာက္ရလ်ွင္

အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ား ေျပာျကသလို
ဇင္းမယ္ပဏၰာသ တျဖစ္လည္း ယြန္းပဏၰာသ
က်မ္းလာ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းကို ကိုးကား၍
ဘုရားရွင္ကို မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာျဖင့္ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျကျခင္း ဟုတ္/ မဟုတ္ …??? ဆိုသည္မွာ
လံုးဝ မဟုတ္ပါဟုသာ ေျဖဆိုရေပမည္။အဘယ္ေျကာင့္ဆိုေသာ္
ဇင္းမယ္ပဏၰာသ တျဖစ္လည္း ယြန္းပဏၰာသက်မ္းသည္
သာသနာေတာ္ဝင္ က်မ္းမ်ားတြင္ မပါဝင္ေသာေျကာင့္ျဖစ္၏။

အထက္တြင္ ဆိုထားသလို
ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းဟူ၍
စိုးစဥ္းမ်ွ မပါရွိသလို ဇမၺဴပတိဟူေသာ အမည္သည္လည္း
မပါရွိေပ။သ္ုိ႔ျဖစ္ပါေသာေျကာင့္ ေဒါသ မာန္မာန ျကီးေသာ
ဇမၺဴပတိမင္းက္ုိ ဘုရားရွင္မွ ေခ်ခ်ြတ္သည့္ အေျကာင္းသည္
ခိုင္မာေသာ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္နွင့္ သာသနာဝင္က်မ္းမ်ားတြင္
ပါဝင္ေသာ အေျကာင္းအရာမဟုတ္ေပ။

ထပ္မံ၍ ထင္ရွားေစသည္မွာ
ဇင္းမယ္ပဏၰာသ တျဖစ္လည္း ယြန္းပဏၰာသ
က်မ္းတြင္ ဤဇမၺဴပတိခ်ြတ္ခန္း အေျကာင္း ပါဝင္ျခင္းမရွိေပ။
" ဘဒၶႏၲ သဒၶမၼာဘိ လကၤာရ " အမည္ရ ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္
ဘုရားျကီး ေရးသားျပဳစုခဲ႔သည့္ " တထာဂတ ဥပါန ဒီပနီ က်မ္း"
တြင္လည္း " ဇမၺဴပတိ ခ်ြတ္ခန္း " ကို မည္သည့္က်မ္းက
ေကာက္နုတ္ ေရးသားသည္ဟု က်မ္းညႊန္း မပါရွိေပ။
သို႔ျဖစ္ပါေသာေျကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ား ေျပာျကသလို
ဇင္းမယ္ပဏၰာသ တျဖစ္လည္း ယြန္းပဏၰာသ
က်မ္းလာ ဇမၺဴပတိမင္းခ်ြတ္ခန္းကို ကိုးကား၍
ဘုရားရွင္ကို မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာျဖင့္ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျကျခင္းမဟုတ္သည္မွာ ထင္ရွားေပျပီ။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
(၂)

မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာမ်ားျဖင့္
ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္
မည္သည့္ ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍
စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္း…???

ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ /မညီ …??? >>>

မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာမ်ားျဖင့္
ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္ မည္သည့္ ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍
စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္းဆိုသည္ကိုေဖာ္ျပရာတြင္
မံုေရြး ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ျကီးထံ မံုရြာသီရိမာလာ ေမးလ်ွာက္၍
ျပန္လည္ ေျဖျကားထားေသာ သမႏၲစကၡဳ ဒီပနီ က်မ္း
စာ- ၃၃၁ l ၁၀၀ - ပုစၧာ ၏ ၁၀၀- ဝိသဇၨနာ တြင္
ေအာက္ပါအတိုင္း ထင္ရွားစြါ ပါေလသည္။

ဘုရားရုပ္တုေတာ္ကို တန္ဆာေဆာင္း နရတင္းဆင္၍
ျပဳလုပ္ကိုးကြယ္သည့္အရာမ်ား က်မ္းဂန္လာသည္
မလာသည္ကို သိမွတ္လိုပါသည္ဟု ဟူရာ၌

တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက  နိကယ္ငါးရပ္>>>  ဒီဃနိကာယ္ >>>
မဟာဝဂ္ ပါဠိေတာ္ >>> (၃) မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္  >>> ပါဠိေတာ္

အဘိဇာနာမိ ေခါ ပနာဟံ၊ အာနႏၵ (ဒီ၊၂၊၉၂၊ အေနကသတံ ခတၱိယပရိသံ ဥပသကၤမိတာ။ တၾတပိ မယာ သႏၷိသိႏၷပုဗၺံ ေစဝ သလႅပိတပုဗၺၪၥ သာကစၧာ စ သမာပဇၨိတပုဗၺာ။ တတၳ ယာဒိသေကာ ေတသံ ဝေဏၰာ ေဟာတိ၊ တာဒိသေကာ မယွံ ဝေဏၰာ ေဟာတိ။ ယာဒိသေကာ ေတသံ သေရာ ေဟာတိ၊ တာဒိသေကာ မယွံ သေရာ ေဟာတိ။ ဓမၼိယာ ကထာယ သႏၵေႆမိ သမာဒေပမိ သမုေတၱေဇမိ သမၸဟံေသမိ။ ဘာသမာနၪၥ မံ န ဇာနႏၲိ -- 'ေကာ ႏု ေခါ အယံ ဘာသတိ ေဒေဝါ ဝါ မႏုေႆာ ဝါ'တိ? ဓမၼိယာ ကထာယ သႏၵေႆတြာ သမာဒေပတြာ သမုေတၱေဇတြာ သမၸဟံေသတြာ အႏၲရဓာယာမိ။ အႏၲရဟိတၪၥ မံ န ဇာနႏၲိ -- 'ေကာ ႏု ေခါ အယံ အႏၲရဟိေတာ ေဒေဝါ ဝါ မႏုေႆာ ဝါ'တိ?

တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက  နိကယ္ငါးရပ္>>>  ဒီဃနိကာယ္ >>>
မဟာဝဂ္ ပါဠိေတာ္ >>> (၃) မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္  >>> ျမန္မာျပန္

" အာနႏၵာ ငါသည္ အရာမကေသာ မင္းပရိသတ္ (စည္းေဝးပြဲမ်ား) သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္ကိုမွတ္မိေပ၏။ ထို (မင္းပရိသတ္မ်ား) ၌ ငါသည္ အတူတကြလည္း ထိုင္ေနခဲ့ဖူး၏၊ အတူတကြလည္း ေျပာဆိုခဲ့ဖူး၏၊ အတူတကြလည္း ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူး၏။ ထို (မင္းပရိသတ္မ်ား) ၌ ထိုမင္းတို႔၏ အဆင္းကဲ့သို႔ပင္ငါ၏ အဆင္းသည္လည္း ျဖစ္၏၊ ထိုမင္းတို႔၏ အသံကဲ့သို႔ပင္ ငါ၏ အသံသည္လည္း ျဖစ္၏၊ (ငါသည္ထိုမင္းတို႔ကို) တရားစကားျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြါးကို) သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ရႊင္လန္းေစ၏၊ (ဤသို႔) ေဟာေျပာေနစဥ္၌လည္း ”ေဟာေျပာေနေသာ ဤသူသည္ အဘယ္သူနည္း၊ နတ္ေလာ လူေလာ”ဟု ငါ့ကို မသိကုန္။ (ငါသည္) တရားစကားျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြါးကို) သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ရႊင္လန္းေစၿပီးလွ်င္ ကြယ္ခဲ့၏။ (ဤသို႔) ကြယ္ခဲ့ေသာအခါ၌လည္း ”ကြယ္သြားေသာ ဤသူသည္ အဘယ္သူနည္း၊ နတ္ေလာ လူေလာ”ဟု ငါ့ကို မသိကုန္။

ဤသို႔ စသည္ျဖင့္လာေသာ တိပိဋက ဆ႒မူ
ပါဠိေတာ္နွင့္ ျမန္မာျပန္စကားရပ္တြင္စင္စစ္အားျဖင့္ကား
ဘုရားသခင္၌ တန္ဆာဆင္ယင္ျခင္းလည္းမရွိ။လည္ရြဲ ဘယက္l
လက္ေကာက္ လက္ျကပ္ lလက္စြပ္ ေျခနင္း l နရတင္းဦးစိုက္ l
မကိုဋ္စိန္ေထာင္ ဆင္ယင္ျခင္းလည္း မရွိပါ။ထိုသို႔ မရွိေသာ္လည္း
အေဝးစျကာဝဠာသားတို႔ကသာ ငါတို႔မင္းသည္အခါတပါးဤကဲ႔သို႔
စကားကို မေျပာစဖူး။ ယေန႔ကား အံ႔ဖြယ္ရွိေသာ တရားစကားကို
ေျပာေဟာေပသည္ဟူ၍ ထင္ျကကုန္သည္။

ဤသို႔ မင္းဟူ၍ မွတ္ထင္ေလေသာ အခိုက္အတန္႔ ကာလကိုရည္၍
မင္းသ႑ာန္ မင္းဝတ္တန္ဆာျဖင့္ တကြ အစဥ္အဆက္
ပူေဇာ္ ထုဆစ္ ကိုးကြယ္ျကေလသည္သာ ျဖစ္၏ဟု
ဆရာအစဥ္အဆက္စကားရွိျပီး ပိဋကတ္အကိုးအကားလည္း
ခိုင္မာေသာေျကာင့္ မကိုဋ္ လည္ရြဲ ဘယက္ အစရွိသည့္
မင္းဝတ္တန္ဆာမ်ားျဖင့္ဘုရားရွင္ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္ မည္သည့္ ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍
စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္း…???
ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ /မညီ …???
ဆိုသည္မွာ ထင္ရွားေပျပီ ။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၃)

သကၤန္းဝတ္ဆင္ေသာ အသြင္ျဖင့္
ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီး၏
ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္
ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ မည္သည့္
ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍ စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္း…???

ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ /မညီ …??? >>>

သကၤန္းဝတ္ဆင္ေသာ အသြင္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီး၏
ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ကိုကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္
ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ မည္သည့္ ဓမၼဝိနယကို ေထာက္ရွဳ၍ စတင္ကိုးကြယ္ျပဳလုပ္ျကသနည္းဆိုရာ၌ ေတရသနိပါတ္
ကာလိဂၤေဗာဓိဇာတ္အ႒ကထာl  ခုဒၵကပါဌအ႒ကထာ၊ နိဓိက႑သုတ္ l
ဓမၼပဒအ႒ကထာ l သာရတၳဒီပနီဋီကာ တို႔ကိုို ညႊန္ျပရေပမည္။

ဤေနရာ၌ ပါဠိေတာ္၏ အဓိပၸါယ္ကို အ႒ကထာဆရာျပသည္။
အ႒ကထာ၏ အဓိပၸါယ္ကို ဋီကာဆရာျပ၏ဟူေသာ
မံုေရြး ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ျကီး၏ စကားကိုလည္း
နွစ္ျခိဳက္မိ၍ ေစာကဒက ပုဂၢိဳလ္တို႕ရွိကလည္း သင့္ရာယူသျဖင့္
ေျကလည္ရာ၏။

က်မ္းဂန္ အကိုးအကားတို႔မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္၏။

ကတီ ႏုေခါ ဘေႏၲ ေစတိယာနီ”တိ? “တီဏိ အာနႏၵာ”တိ။ “ကတမာနိ ဘေႏၲ တီဏီ”တိ? “သာသီရိကံ, ပရိေဘာဂိကံ (ပရိေဘာဂိယံ-က), #ဥဒၵိႆက”ႏၲိ။ “သကၠာ ပန ဘေႏၲ တုေမွသု ဓရေႏၲသု ေယဝ ေစတိယံ ကာတု”ႏၲိ? “အာနႏၵ သာသီရိကံ န သကၠာ ကာတုံ၊ တဥွိ ဗုဒၶါနံ ပရိနိဗၺာနကာေလ သကၠာ ကာတုံ၊ #ဥဒၵိႆကံ ပရိေဘာဂိယဥၥ သကၠာ ေဟာတိ၊ ဗုေဒၶဟိ ပရိဘုေတၱာ မဟာေဗာဓိ႐ုေကၡာ ဗုေဒၶသု ဓရေႏၲသုပိ ေစတိယေမဝါ”တိ။ (ဇာတက၊ ႒၊ ၄၊ ကာလိဂၤေဗာဓိဇာတ္၊ ၂၂၉။)

စယိတဗၺႏၲိ ေစတိယံ၊ ပူေဇတဗၺႏၲိ ဝုတၱံ ေဟာတိ၊ စိတတၱာ ဝါ ေစတိယံ။ တံ ပေနတံ ေစတိယံ တိဝိဓံ ေဟာတိ ပရိေဘာဂေစတိယံ #ဥဒိၵႆကေစတိယံ ဓာတုကေစတိယႏၲိ။ တတၳ ေဗာဓိ႐ုေကၡာ ပရိေဘာဂ- ေစတိယံ၊ ဗုဒၶပဋိမာ #ဥဒၵိႆကေစတိယံ၊ ဓာတုဂဗၻထူပါ သဓာတုကာ ဓာတုကေစတိယံ။ (ခုဒၵကပါဌအ႒ကထာ၊ နိဓိက႑သုတ္၊ ၁၈၈။)

မဟာပရိနိဗၺာနသုေတၱ ဒႆိတနေယေနဝ ဗုဒၶါဒိေက စတၱာေရာ ထူပါရေဟ ပကာေသတြာ သရီရေစတိယံ #ဥဒၵိႆေစတိယံ ပရိေဘာဂေစတိယႏၲိ တီဏိ ေစတိယာနိ ဝိေသသေတာ ပရိဒီေပတြာ။ (ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ ၂၊ ၁၆၃။)

ပရိေဘာဂေစတိယ႒ာနႏၲိ ဧတၳ ပရိဘုတၱဴပကရဏာနိ နိဒဟိတြာ ကတံ ေစတိယံ ပရိေဘာဂေစတိယႏၲိ ဒ႒ဗၺံ။ တိဝိဓဥွိ ေစတိယံ ဝဒႏၲိ ပရိေဘာဂေစတိယံ ဓာတုေစတိယံ ဓမၼေစတိယႏၲိ။ တတၳ ပရိေဘာဂေစတိယံ ဝုတၱနယေမဝ။ ဓာတုေစတိယံ ပန ဓာတုေယာ နိဒဟိတြာ ကတံ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒါဒိလိခိတေပါတၳကံ နိဒဟိတြာ ကတံ ပန ဓမၼေစတိယံ နာမ။ သာသီရိကံ ပရိေဘာဂိကံ #ဥဒၵိႆကႏၲိ ဧဝမၸိ တိပၸေဘဒံ ေစတိယံ ဝဒႏၲိ။ အယံ ပန ပေဘေဒါ ပဋိမာ႐ူပႆပိ #ဥဒၵိႆကေစတိေယေနဝ သဂၤဟိတတၱာ သု႒ဳတရံ ယုဇၨတိ။ (သာရတၳဒီပနီဋီကာ၊ ၁၊ ၁၇၂။)

ပရိေဘာဂေစတိယ႒ာနႏၲိ ဧတၳ-ဤပါဌ္၌၊ ပရိဘုတၱဴပကရဏာနိ- သုံးေဆာင္အပ္ကုန္ေသာ အေဆာက္ အဦတုိ႔ကုိ၊ နိဒဟိတြာ-သုိမွီး၍၊ ဝါ-ဌာပနာ၍၊ ကတံ-ျပဳအပ္ေသာ၊ ေစတိယံ-သည္၊ ပရိေဘာဂေစတိယံ- ပရိေဘာဂေစတီမည္၏၊ ဣတိ-သုိ႔၊ ဒ႒ဗၺံ-၏။ ဟိ-မွန္၏၊ ေစတိယံ-သည္၊ ပရိေဘာဂေစတိယံ- လည္းေကာင္း၊ ဓာတုေစတိယံ- လည္းေကာင္း၊ ဓမၼေစတိယံ-လည္းေကာင္း၊ ဣတိ-သုိ႔၊ တိဝိဓံ- သုံးပါးအျပားရွိ၏ဟူ၍၊ ဝဒႏၲိ-ကုန္၏။ တတၳ- ထုိသုံးပါးေသာ ေစတီတုိ႔တြင္၊ ပရိေဘာဂေစတိယံ-သည္၊ ဝုတၱနယေမဝ-ဆုိအပ္ခဲ့ၿပီးေသာနည္း ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။

ဓာတုေစတိယံ ပန-ကုိကား၊ ဓာတုေယာ-တုိ႔ကုိ၊ နိဒဟိတြာ-၍၊ ကတံ-ျပဳအပ္ေသာေစတီတည္း။ ပဋိစၥသမုပၸါဒါဒိလိခိတေပါတၳကံ- ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အစရွိသည္တုိ႔ကုိေရးအပ္ေသာစာအုပ္ကုိ၊ နိဒဟိတြာ-၍၊ ကတံ ပန-ျပဳအပ္ေသာေစတီသည္ကား၊ ဓမၼေစတိယံ နာမ-မည္၏။ သာသီရိကံ-သာသီရိကေစတီလည္းေကာင္း၊ ပရိေဘာဂိကံ- ပရိေဘာဂိကေစတီလည္းေကာင္း၊ #ဥဒၵိႆကံ-#ဥဒၵိႆကေစတီလည္းေကာင္း၊ ဣတိ ဧဝမၸိ-ဤသုိ႔လည္း၊ ေစတိယံ-ကုိ၊ တိပၸေဘဒံ- သုံးပါးအျပားရွိ၏ဟူ၍၊ ဝဒႏၲိ-ကုန္၏။ အယံ ပန ပေဘေဒါ- ဤသာသီရိက အစရွိေသာ ေစတီအျပားသည္ကား၊ ပဋိမာ႐ူပႆပိ-ဆင္းတုေတာ္၏လည္း၊ #ဥဒၵိႆကေစတိေယေနဝ- #ဥဒၵိႆက ေစတီျဖင့္သာလွ်င္၊ သဂၤဟိတတၱာ- ေရတြက္အပ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္၊ သု႒ဳတရံ- လြန္စြာလွ်င္၊ ယုဇၨတိ-သင့္ ေလ်ာ္၏။ (သာရတၳဒီပနီဋီကာနိႆယ၊ ၁၊ ၃၃ဝ-၃၃၁။)

ဇာတ္အ႒ကထာ, ခုဒၵကပါဌအ႒ကထာ, ဓမၼပဒအ႒ကထာတုိ႔၌လာေသာပါဌ္ျဖင့္ “သာသီရိက, ပရိေဘာဂိက, ဥဒၵိႆက-ဟူေသာ ဘုရားႏွင့္စပ္ေသာ ေစတီ ၃-မ်ဳိးကုိေဟာေတာ္မူအပ္သည္၊ သာရတၳ ဒီပနီဋီကာ၌လာေသာပါဌ္ျဖင့္ "ဓမၼေစတီ”ႏွင့္တကြ ေစတီ ၄-မ်ဳိးဟူ၍လည္း တနည္းမွတ္အပ္၏။

အထက္ပါ က်မ္းဂန္လာ စကားရပ္တို႔ျဖင့္ ေထရဝါဒ
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔တြင္ ကိုးကြယ္ရာ ေစတီေလးမ်ိဳးရွိသည္ကို
ေတြ႔ျမင္နိုင္ပါသည္။၎တို႔မွာ >>>

ေစတီ (၄ )-မ်ဳိး

(၁)  ဓာတုေစတီ

(၂) ပရိေဘာဂေစတီ

(၃) ဥဒၵိႆေစတီ

(၄) ဓမၼေစတီ  တို႔ျဖစ္သည္။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၁)  ဓာတုေစတီ

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျပီး ကိုယ္ေတာ္မွာ
ျဖစ္ေသာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ား ျဖစ္၍ ယင္းတို႔ကို
ဌာပနာျပီး ေစတီေတာ္ အျဖစ္ ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္သည့္
ေစတီကို ဆိုလိုသည္။

(၂) ပရိေဘာဂေစတီ

ဘုရားရွင္တို႔၏ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ေသာ
သပိတ္ေတာ္၊ ေတာင္ေဝွးေတာ္၊ ေရသႏုပ္ေတာ္
စသည္မ်ားႏွင့္ ေဗာဓိေညာင္ပင္စေသာ အသံုးအေဆာင္
ေတာ္မ်ားကို ဌာပနာျပီး ေစတီေတာ္ အျဖစ္ ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္သည့္
ေစတီကို ဆိုလိုသည္။

(၃) ဥဒၵိႆေစတီ

ဘုရားရွင္၏ ပံုေတာ္ကို ရည္မွန္းျခင္း ၊ ပံုေတာ္ ရုပ္ပြါးေတာ္
ဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ဥဒၵိႆေစတီဟု ဆိုလိုသည္။

(၄) ဓမၼေစတီ 

ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ
ဓမၼဝိနယ တရားဓမၼကၡန္မ်ားကို ဌာပနာျပီး ေစတီေတာ္
အျဖစ္ ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္သည့္ ေစတီကို ဆိုလိုသည္။

ဤမ်ွျဖင့္ပင္ သကၤန္းဝတ္ဆင္ေသာ အသြင္ျဖင့္
ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီး၏ ရုပ္ပြါးေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္ဘုရားရွင္ေဟာျကားေသာ
ဓမၼဝိနယမ်ားနွင့္ အညီျဖစ္ေျကာင္း သိသာထင္ရွားေပျပီ။

#ေမာင္သုခ_မ်ွေဝသည္

က်မ္းကိုး >>>

©©©
ဆ႒သဂၤါယနာတင္ တိပိဋက ျမန္မာျပန္/ပါဠိေတာ္ l
အ႒ကထာ l ဋီကာ ………

©©© 
မံုေရြး ေဇတဝန္ဆရာေတာ္ျကီးက
မံုရြာ အရွင္သီရိမာလာ အေမးကို ေျဖျကားေတာ္မူေသာ
" သမႏၲစကၡဳ ဒီပနီက်မ္း "……

©©©
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရlဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔ေရးသားသည့္
ပထုိး(ပုထုိး) ေစတီဟူသည္ ……

©©©
ဆန္းထြန္း (မန္းတကၠၱသိုလ္)
ေရးသားသည့္ " စာေပဘဏ္ "……

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

No comments:

Post a Comment