Saturday, February 25, 2017

ရဟန္းဆိုသည္မွာ

" ရဟန္းဆိုသည္မွာ "

ရဟန္းဆိုသည္မွာ သကၤန္းဝတ္ ကတံုးတံုးထားရံုျဖင့္
ရဟန္းမဟုတ္သည္ကို (ဘုန္းျကီး မဟုတ္သည္ကို)
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ သိေကာင္းသိလိမ့္မည္ဟု
ျမင္မိပါသည္။ဤသည္မွာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးကိုယ္တိုင္
တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက >>> မဇၥ်ိမနိကာယ္ မူလပ႑ာသပါဠိေတာ္ >>>
(၄) မဟာယမကဝဂ္ >>> (၁၀) ခုေျမာက္ စူဠအႆပုရသုတ္တြင္
ေဟာျကားထားျခင္းျဖစ္၏။

ေဟာျကားခ်က္မွာ >>>

" ရဟန္းတို႔ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကို ေဆာင္သူအား ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကိုေဆာင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ငါ မေဟာေပ။ " ဟူ၏။

"ရဟန္းတို႔ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာအဝတ္ကို ဝတ္႐ံုထားေသာ္လည္း
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ေရွး႐ႈၾကံစည္ျခင္းမ်ားသူ, ဖ်က္ဆီးလိုစိတ္ရွိသူ, အမ်က္ထြက္ေလ့ရွိသူ, ရန္ၿငိဳးဖြဲဲ႕ျခင္းရွိသူ, ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္ျခင္းရွိသူ, ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္းရွိသူ, မနာလိုျခင္းရွိသူ, ဝန္တိုျခင္းရွိသူ,
စဥ္းလဲေကာက္က်စ္ျခင္းရွိသူ, လွည့္ပတ္ျခင္းရွိသူ, အလိုဆိုးရွိသူ,
အယူမွားရွိသူတို႔ကို ငါေတြ႕ျမင္ေနရေသာေၾကာင့္ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ
အဝတ္ကိုဝတ္႐ံုသူအား ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကို ဝတ္႐ံုျခင္းမွ်ျဖင့္
ရဟန္းအျဖစ္ကို ငါ မေဟာေပ။ "

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

ေမ်ာက္တေကာင္ကို ကတံုးတံုး သကၤန္းစည္းေပးရံုျဖင့္
ရဟန္းမမည္ေပ။အလားတူပင္ ရဟန္းတပါးျဖစ္လာသည္နွင့္
ရဟန္းနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာအက်င့္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာအက်င့္ဟူ၍
ရွိေလသည္။

အဆိုပါ ရဟန္းတပါးျဖစ္လာသည္နွင့္
ရဟန္းနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာအက်င့္
မသင့္ေလ်ာ္ေသာအက်င့္တို႔အားလည္း
ဘုရားရွင္သည္ တိက်စြါ ေဟာျကားခဲ႔ျပီးျဖစ္၏။

စာေရးသူသည္ အျကင္သူအား ရဟန္းဟုတ္ျခင္း
မဟုတ္ျခင္းကို ေဝဖန္မည္ထက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔
အျမတ္ဆံုးကိုးကြယ္ရာ ဘုရားရတနာ၏ ရဟန္းနွင့္
ပက္သက္သည့္ ရဟန္းမည္ထိုက္သည့္ ေဟာျကားမိန္႔မွာေတာ္
မူခ်က္တို႔ကို သဂၤါယနာတင္ ပိဋကတ္ေတာ္မွ ေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပပါမည္။
ဤသည္တို႔အား  နိွဳင္းယွဥ္ဆင္ျခင္က ရဟန္းဆိုး ရဟန္းယုတ္
သာသနာဖ်က္တို႔နွင့္ သာသနာျပဳ ရဟန္း သံဃာ တို႔အား
ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့ ကြဲျပားျခားနား ပိုင္းျခား
သိျမင္နိုင္မည္ဟု ေမ်ွာ္လင့္မိပါသည္။

ဤသည္တို႔အား နိွဳင္းယွဥ္ဆင္ျခင္က မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္္ကို
ညႊန္ျပတတ္ေသာ ရဟန္းနဲ႕ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို
ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာ ရဟန္းေတြကိုလည္း ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့
ကြဲျပား ျခားနား ပိုင္းျခား သိျမင္နိုင္မယ္လို႕ ေမ်ွာ္လင့္မိပါတယ္။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၁)

" ရဟန္း မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းဟုဝန္ခံ၍ စက္ဆုပ္ထိုက္
မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ "

" ရဟန္း မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းဟုဝန္ခံ၍ စက္ဆုပ္ထိုက္
မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ "တို႔သည္
ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေလသည္။လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးသည္လည္း ေလာက၌
ထင္ရွားရွိေလ၏။ျမတ္စြါဘုရားရွင္သည္ ဤသို႔ေသာ
ရဟန္းမဟုတ္ဘဲ ရဟန္းအမည္ခံသည့္ အထက္ပါပုဂၢိဳလ္မ်ားအေျကာင္းကို
တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက >>> အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ >>>
တိကနိပါက္ (၃) ပုဂၢလဝဂ္ >>> (၇) ခုေျမာက္>>> ဇိဂုစၧိတဗၺသုတ္ တြင္
ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာျကားခဲ႔ပါသည္။

တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက >>> အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ >>>
တိကနိပါက္ (၃) ပုဂၢလဝဂ္ >>> (၇) ခုေျမာက္>>> ဇိဂုစၧိတဗၺသုတ္ >>>

ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢဳိလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။
အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔

(၁) စက္ဆုပ္ထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
      မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏။

(၂) ရဟန္းတို႔ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
      မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၁) စက္ဆုပ္ထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
      မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္

ရဟန္းတို႔ စက္ဆုပ္ထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလမရွိ၊
ယုတ္ညံ့ေသာသေဘာရွိ၏၊ မစင္ၾကယ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏၊
ယံုမွားဖြယ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏၊ ဖံုးလႊမ္းအပ္ေသာ အမႈရွိ၏၊

" ရဟန္း မဟုတ္ဘဲလ်က္ ရဟန္းဟု ဝန္ခံ၏။
ျမတ္ေသာ အက်င့္ ရွိသူ မဟုတ္ဘဲလ်က္
ျမတ္ေသာ အက်င့္ရွိသူဟု ဝန္ခံ၏။ "

အတြင္းသေဘာပုပ္၏၊ ျဖစ္ေပၚေသာ ရာဂ စသည္ျဖင့္ စြတ္စို၏၊
ျဖစ္ေပၚေသာ ရာဂ စေသာ အမႈိက္ရွိ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို စက္ဆုပ္ထိုက္၏၊
မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္
အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို
အတုလိုက္ျခင္းသို႔ အကယ္၍ မေရာက္ေစ ကာမူ ”ဤပုဂၢဳိလ္သည္
ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိ၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အေပါင္းအေဖာ္ရွိ၏၊
ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းသို႔ ၫြတ္ကိုင္း၏ဟု ထိုမွီဝဲေသာ
သူ၏ ယုတ္ညံ႕ေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ပ်ံ ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏။

ရဟန္းတို႔ မစင္တြင္းသို႔ က်ေသာ ေႁမြသည္
ထို ဆယ္ေသာသူကို အကယ္၍ မကိုက္ေစကာမူ
မစင္ျဖင့္မူကား လိမ္းက်ံေစႏိုင္သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္
ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္အား အတုလိုက္ျခင္းသို႔ အကယ္၍
မေရာက္ေစကာမူ ”ဤပုဂၢဳိလ္သည္ ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိ၏၊
ယုတ္ညံ့ေသာ အေပါင္းအေဖာ္ရွိ၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းသို႔
ၫြတ္ကိုင္း၏”ဟု ထိုမွီဝဲေသာ သူ၏ ယုတ္ညံ့ေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္
ပ်ံ ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို
စက္ဆုပ္ထိုက္၏၊ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္။

(၂) လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
      မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္

ရဟန္းတို႔ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္
မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊
ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း မ်ား၏၊ အနည္းငယ္ ေျပာဆို႐ံုမွ်ျဖစ္ေသာ္လည္း
ကပ္ၿငိတတ္၏၊ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ စိတ္နာတတ္၏၊ ခက္ထန္တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျပစ္မွားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း ထင္စြာျပဳတတ္၏။

ရဟန္းတို႔ အမာေဟာင္းသည္ သစ္သားစျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိုးျခမ္းကြဲျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိေသာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ
(ေသြးျပည္ အရိအရြဲတို႔) ယိုထြက္သကဲ့ သို႔၊ ေလာင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ
တည္သားမီးစသည္ သစ္သားစ ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
အိုးျခမ္းကြဲျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိေသာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ
ျဖစ္ျဖစ္ျမည္ သကဲ့သို႔၊ မစင္တြင္းသည္ သစ္သားစျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိုးျခမ္းကြဲျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိေသာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ
မေကာင္းေသာ အနံ႔ျဖစ္သကဲ့သို႔၊ ရဟန္း တို႔ ဤအတူသာလွ်င္
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊
ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မ်ား၏၊ အနည္းငယ္ ေျပာဆို႐ံုမွ်ျဖစ္ေသာ္လည္း
ကပ္ၿငိတတ္၏၊ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ စိတ္နာတတ္၏၊ ခက္ထန္တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျပစ္မွားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း ထင္စြာျပဳတတ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္၏၊
မမွီ ဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၊ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္
အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ငါ့ကို ဆဲေရးမူလည္း ဆဲေရးရာ၏၊ ငါ့ကို ၿခိမ္းေျခာက္မူလည္း ၿခိမ္းေျခာက္ရာ၏၊ ငါ့ကို အက်ဳိးမဲ့ျပဳမူလည္း ျပဳရာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္၏၊ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္း ကပ္ထိုက္။

ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၂)

" ရဟန္းနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ l ရဟန္း နွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္"

ျမတ္စြါဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးသည္ "ရဟန္းနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ l
ရဟန္း နွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္" တို႔ကို စူဠအႆပုရသုတ္ တြင္
ေအာက္ပါအတိုင္း ထင္ရွားစြါ ေဟာျကားခဲ႔ပါသည္။

တိိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက >>> မဇၥ်ိမနိကာယ္ မူလပ႑ာသပါဠိေတာ္ >>>
(၄) မဟာယမကဝဂ္ >>> (၁၀) ခုေျမာက္ စူဠအႆပုရသုတ္>>>

အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဂၤတိုင္း အႆပုရမည္ေသာ
အဂၤမင္းသားတို႔၏ နိဂံုး၌သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကို ”ရဟန္းတို႔” ဟု ေခၚေတာ္မူ၏။
ထိုရဟန္းတို႔က ”အသွ်င္ဘုရား” ဟု ျမတ္စြာဘုရားအား
ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ရဟန္းတို႔ လူအေပါင္းက သင္တို႔ကို ”ရဟန္း ရဟန္း” ဟု
ေကာင္းစြာ သိ၏၊ သင္တို႔ကလည္း ”သင္တို႔သည္ အဘယ္သူတို႔နည္း” ဟု
ေမးကုန္ေသာ္ ”ရဟန္းမ်ားျဖစ္ကုန္၏” ဟု ဝန္ခံကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ အသမုတ္ခံရေသာ ဤသို႔ ဝန္ခံေသာ
သင္တို႔သည္ ”ရဟန္းႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္ကုန္ေသာ္ ငါတို႔၏ ဤအသမုတ္ခံရျခင္းႏွင့္ ဝန္ခံျခင္းသည္လည္း အမွန္အဟုတ္ ျဖစ္လတၱံ႕၊
ငါတို႔သည္ အၾကင္သူတို႔၏ သကၤန္း ဆြမ္း အိပ္ရာေနရာေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ေဆးအေဆာက္ အဦကို သံုးေဆာင္ကုန္၏၊

ထိုသူတို႔၏ ငါတို႔အေပၚ၌ ထိုျပဳလုပ္ျခင္းတို႔သည္မ်ားေသာအက်ဳိး
မ်ားေသာ အာနိသင္ရွိသည္ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႕၊ ငါတို႔၏
ဤရဟန္းအျဖစ္သည္လည္းမၿမံဳဘဲ အက်ဳိးမ်ား၍ တိုးပြားျခင္း
ရွိသည္ ျဖစ္လတၱံ႕” ဟု  ဤသို႔လွ်င္ သင္တို႔
က်င့္ၾကံ အားထုတ္ရမည္။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းႏွင့္
သင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို မက်င့္သနည္း။

ရဟန္းတို႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ ရဟန္းသည္
ေရွး႐ႈၾကံစည္ျခင္းမ်ားလ်က္ ေရွး႐ႈၾကံစည္ျခင္း ‘အဘိဇၥ်ာ’ ကို မပယ္၊ ဖ်က္ဆီးလိုေသာစိတ္ရွိလ်က္ ဖ်က္ဆီးလိုျခင္း ‘ဗ်ာပါဒ’ ကို မပယ္၊
အမ်က္ထြက္ ေလ့ရွိလ်က္ အမ်က္ထြက္ျခင္း ‘ေကာဓ’ကို မပယ္၊
ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္းရွိလ်က္ ရန္ၿငိဳးဖြဲဲ႕ျခင္း ‘ဥပနာဟ’ ကို မပယ္၊
ဂုဏ္ေက်းဇူးေခ်ဖ်က္ျခင္း ရွိလ်က္ ဂုဏ္ေက်းဇူးေခ်ဖ်က္ျခင္း ‘မကၡ’ ကို မပယ္၊
ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္း ရွိလ်က္ ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္း ‘ပဠာသ’ ကို မပယ္၊
မနာလိုျခင္းရွိလ်က္ မနာလိုျခင္း ‘ဣႆာ’ ကိုမပယ္၊ ဝန္တိုျခင္းရွိလ်က္
ဝန္တိုျခင္း ‘မစၧရိယ’ ကို မပယ္၊ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္သူျဖစ္လ်က္
စဥ္းလဲေကာက္က်စ္ျခင္း ‘သာေဌယ်’ ကို မပယ္၊ လွည့္ပတ္ျခင္းရွိလ်က္
လွည့္ပတ္ျခင္း ‘မာယာ’ ကိုမပယ္၊ အလိုဆိုးရွိလ်က္ အလိုဆိုး
‘ပါပိစၧာ’ ကို မပယ္၊ မွားေသာအယူရွိသူျဖစ္လ်က္ မွားေသာအယူ
‘မိစၧာဒိ႒ိ’ ကို မပယ္၊ ရဟန္းတို႔ အပါယ္၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္
အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မေကာင္းရာဘံုဘဝ၌ခံစား ရျခင္းရွိကုန္ေသာ
ဤရဟန္းအညစ္အေၾကး, ဤရဟန္းအျပစ္ေဒါသ,
ဤရဟန္းအမႈိက္တို႔ကိုမပယ္ျခင္းေၾကာင့္
”ရဟန္းႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို မက်င့္” ဟု
ငါ ေဟာၾကား၏။

ရဟန္းတို႔ေရႏွင့္ ေသြးထားေသာ ႏွစ္ဖက္ အသြားရွိေသာ
မတဇ (ငွက္ေသမွျဖစ္ေသာ) လက္နက္မည္ေသာလက္နက္မ်ဳိးကို
သားေရအိမ္ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းထားသကဲ့သို႔ ပိတ္ဆို႔ထားသကဲ့သို႔ ငါသည္ ဤရဟန္း၏ရဟန္းအျဖစ္ကို ထို လက္နက္မ်ဳိးလွ်င္
ဥပမာရွိ၏ဟု ေဟာၾကား၏။

ရဟန္းတို႔ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကို ေဆာင္သူအား ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကိုေဆာင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ငါ မေဟာေပ။
ရဟန္းတို႔ သစ္ပင္ရင္း၌ ေနသူအား သစ္ပင္ရင္း၌ ေန႐ံုမွ်ျဖင့္
ရဟန္းအျဖစ္ကို ငါ မေဟာေပ။ ရဟန္းတို႔ လြင္တီးေခါင္၌ ေနသူအား
လြင္တီးေခါင္၌ ေန႐ံုမွ်ျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ငါ မေဟာေပ။

ရဟန္းတို႔ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာအဝတ္ကို ဝတ္႐ံုထားေသာ္လည္း
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ေရွး႐ႈၾကံစည္ျခင္းမ်ားသူ, ဖ်က္ဆီးလိုစိတ္ရွိသူ, အမ်က္ထြက္ေလ့ရွိသူ, ရန္ၿငိဳးဖြဲဲ႕ျခင္းရွိသူ, ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္ျခင္းရွိသူ, ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္းရွိသူ, မနာလိုျခင္းရွိသူ, ဝန္တိုျခင္းရွိသူ, စဥ္းလဲေကာက္က်စ္ျခင္းရွိသူ, လွည့္ပတ္ျခင္းရွိသူ, အလိုဆိုးရွိသူ, အယူမွားရွိသူတို႔ကို ငါေတြ႕ျမင္ေနရေသာေၾကာင့္ ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကိုဝတ္႐ံုသူအား ခ်ဳပ္စပ္ထားေသာ အဝတ္ကို
ဝတ္႐ံုျခင္းမွ်ျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ငါ မေဟာေပ။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၃)

" ေရွာင္ျကဥ္ရမည့္ ရဟန္း…
အမႈိက္ကဲ့သို႔မႈတ္လႊင့္ႏွင္ထုတ္ရမည့္ ရဟန္း…
ေယာက္သြား ပုပ္ကဲ့သို႔ ဆြဲထုတ္ရမည့္ရဟန္း…
စပါးဖ်င္းကဲ့သို႔ ရဟန္း…
သံံဃာ့ေဘာင္မွ ေမွ်ာလႊင့္နွင္ထုတ္ရမည့္ရဟန္း…"

သံုးေလာက ထြဋ္ထား ျမတ္စြါဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးသည္
" ေရွာင္ျကဥ္ရမည့္ ရဟန္း…
အမႈိက္ကဲ့သို႔မႈတ္လႊင့္ႏွင္ထုတ္ရမည့္ ရဟန္း…
ေယာက္သြား ပုပ္ကဲ့သို႔ ဆြဲထုတ္ရမည့္ရဟန္း…
စပါးဖ်င္းကဲ့သို႔ ရဟန္း…
သံံဃာ့ေဘာင္မွ ေမွ်ာလႊင့္နွင္ထုတ္ရမည့္ရဟန္း…" အစရွိသည့္
အထူးထူး အျပားျပားေသာ ရဟန္းဆိုးတို႔ကိုလည္း
ေအာက္ပါအတိုင္း ဓမၼစရိယသုတ္တြင္ တိတိက်က်
ေဟာျကားထားခဲ႔ပါသည္။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက >>> ခုဒၵကနိကာယ္ သုတၱနိပါက္ပါဠိေတာ္ >>>
(၂) စူဠဝဂ္ >>> (၆) ခုေျမာက္>>> ဓမၼစရိယသုတ္ >>>

တရားက်င့္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ျခင္းကိုလည္းေကာင္းဤႏွစ္ပါးစံုကို ျမတ္ေသာ
ဥစၥာရတနာဟူ၍ ဆိုကုန္၏။

လူ႕ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္၍ရဟန္းျပဳသူ
အကယ္၍ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျဖစ္ေစ ကာမူ ထိုရဟန္းသည္ ႏႈတ္ၾကမ္းေသာ သေဘာရွိသူသူတစ္ပါးတို႔ကို ညႇဥ္းဆဲျခင္း၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္သူ
သားသမင္ႏွင့္ တူသူျဖစ္ခဲ့ပါမူ ထိုရဟန္း၏ အသက္ရွင္ေနျခင္းသည္
ယုတ္ညံ့၏။ မိမိ၏ ကိေလသာျမဴကို ပြါးေစ၏။

ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ ရဟန္းသည္
ေမာဟတရားျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသည္ျဖစ္၍ (သူေတာ္ေကာင္းတို႔)
ေျပာၾကားသည္ကိုလည္း မသိႏိုင္၊ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာၾကားအပ္ေသာတရားကိုလည္း မသိႏိုင္။

ႏွစ္-လ-မ်ားစြာ ၾကာရွိၿပီးေသာ မစင္တြင္းသည္
မစင္ျဖင့္ ျပည့္သည္ျဖစ္၍ (ေဆးေၾကာႏိုင္ခဲသည္) ျဖစ္ရာသကဲ့သို႔
အၾကင္ရဟန္းသည္ လည္း ဤဥပမာ သေဘာရွိသူ ျဖစ္ျငားအံ့၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိေသာ ထိုရဟန္းသည္ အကုသိုလ္မစင္ျဖင့္ ျပည့္သျဖင့္ ေဆးေၾကာ၍စင္ၾကယ္ေစႏိုင္ခဲ၏။

ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္ငါးပါးကိုမွီေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အလို
ယုတ္ညံ့ေသာ အၾကံယုတ္ညံ့ေသာအက်င့္ ‘အာစာရ’
က်က္စားရာ ‘ေဂါစရ’ ရွိေသာ ဤသို႔ သေဘာ ရွိသည့္ အၾကင္ရဟန္းကို
သင္တို႔ သိၾကကုန္မူ အလံုးစံုေသာ သင္တို႔သည္ ညီၫြတ္ၾကကုန္လ်က္
ထိုရဟန္းကို ေရွာင္ ၾကဥ္ၾကကုန္ေလာ့၊ အမႈိက္ကဲ့သို႔မႈတ္လႊင့္ႏွင္ထုတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ေယာက္သြား ပုပ္ကဲ့သို႔ ဆြဲထုတ္ၾကကုန္ေလာ့။

စပါးဖ်င္းကဲ့သို႔ ရဟန္းတို႔ကို ထိုသံဃာ့ေဘာင္မွ ေမွ်ာလႊင့္ၾကကုန္ေလာ့၊ ရဟန္းမဟုတ္ဘဲငါရဟန္းဟုမွတ္ထင္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အလို
ယုတ္ညံ့ေသာ အၾကံယုတ္ညံ့ေသာအက်င့္ ‘အာစာရ’
က်က္စားရာ ‘ေဂါစာရ’ ရွိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔ကို ႏွင္ထုတ္ၾကကုန္၍-
စင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ စင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းတို႔ႏွင့္ ႐ိုေသက်ဳိး ႏြံၾကကုန္လ်က္ေပါင္းသင္းမႈကို ျပဳၾကကုန္ေလာ့၊ ထို႔ေနာက္ ညီၫြတ္ၾကကုန္
ပညာဉာဏ္ ရင့္က်က္ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပဳၾကကုန္ေလာ့ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

(၄)

" မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ခရီးကို ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာ ရဟန္း "

သံုးေလာက ထြဋ္ထား ျမတ္စြါဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးသည္
အျကင္ စုႏၵသုတ္၌ မဂ္ ခရီးကို ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာ ရဟန္းအား
ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာျကားခဲ႕ပါသည္။

တိပိဋက >>>  သုတၱန္ပိဋက >>> ခုဒၵကနိကာယ္ သုတၱနိပါက္ပါဠိေတာ္ >>>
(၁) ဥရဂဝဂ္ဝဂ္ >>> (၅) ခုေျမာက္>>> စုႏၵသုတ္ >>>

(ေရႊပန္းထိမ္သည္သား စုႏၵသည္ ဤသို႔ ေလွ်ာက္၏) –

အသွ်င္ဘုရား ျပန္႔ေျပာေသာ ပညာရွိေသာတရား၏ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာတဏွာကင္းေတာ္မူေသာ
အေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိပုဂၢိဳလ္တို႔ထက္ ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ ေတာ္မူေသာ ဆံုးမတတ္သူတို႔တြင္ျမတ္ေတာ္မူေသာ သစၥာေလးပါးကို
သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို အကြၽႏု္ပ္ ေမးေလွ်ာက္လိုပါ၏
-ေလာက၌ ရဟန္းတို႔သည္ (အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္) အဘယ္မွ် ရွိပါကုန္သနည္း…??? ေတာင္းပန္ပါ၏။ ထိုအေၾကာင္းကို အသွ်င္ဘုရားေဟာေတာ္မူပါ။

စုႏၵ (ေလာက၌) ရဟန္းတို႔သည္ အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ ေလးမ်ဳိးရွိကုန္၏။
ငါး ေယာက္ေျမာက္အမ်ဳိးအစား မရွိ၊ မ်က္ေမွာက္ေမးအပ္သည္ျဖစ္၍
ထိုရဟန္း ေလးမ်ဳိးတို႔ကို သင့္အား ထင္ရွားျပဳအံ့၊ မဂ္ခရီးျဖင့္ ေအာင္ၿပီးေသာ ရဟန္းလည္းေကာင္း မဂ္ခရီးကို ၫႊန္ျပတတ္ေသာ ရဟန္းလည္းေကာင္း၊ မဂ္ခရီး၌ အသက္ရွင္ ေနေသာ ရဟန္းလည္းေကာင္း၊ မဂ္ခရီးကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ရဟန္းလည္းေကာင္း (ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း)။

(ေရႊပန္းထိမ္သည္သား စုႏၵသည္ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားျပန္၏ )

မဂ္ခရီးကို ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာ ရဟန္းကို
အကြၽႏု္ပ္အား ထင္ရွားျပေတာ္မူပါ ဘုရား ။

အၾကင္သူသည္ ေကာင္းေသာအက်င့္ရွိသူတို႔၏ အဝတ္ကို ဝတ္၍
(ရဟန္းတို႔၏ အတြင္းသို႔) ဝင္၏။ ဒါယကာတို႔၏ ၾကည္ညဳိမႈကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏။
ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုး ၾကမ္းတမ္း၏။ လွည့္ပတ္တတ္၏။

ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုးကို မေစာင့္ စည္း၊ ဖြဲအဖ်င္းႏွင့္ တူ၏။
ရဟန္းအတုအေယာင္အသြင္အျပင္ျဖင့္ လွည့္လည္ သြားလာ၏။
ထိုသူကို မဂ္ခရီးကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ရဟန္းဟူ၍သိအပ္၏။

အိမ္ရာေထာင္သူ လူပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍ အၾကားအျမင္ရွိေသာ
ပညာရွိေသာ အၾကင္အရိယာတပည့္သည္ဤရဟန္းေလးမ်ဳိးတို႔ကိုလည္း
ထိုးထြင္း၍ သိ၏။ ရဟန္းအားလံုးတို႔သည္ ထိုသို႔ (ပါပရဟန္းႏွင့္)
တူေသာ သေဘာ မရွိကုန္၊ ဤသို႔ သိရ၍ ထိုပညာရွိ၏ ယံုၾကည္မႈ ‘သဒၶါ’သည္ ဤမေကာင္းသူကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ မယုတ္ေလ်ာ့ေပ၊မွန္၏။

အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာသာဝကသည္ မဂ္ခရီးကို
မဖ်က္ဆီးေသာတစ္မ်ဳိးတစ္စားေသာ ရဟန္းကို မဂ္ခရီးကို
ဖ်က္ဆီးေသာတစ္မ်ဳိးတစ္စားေသာ ရဟန္းႏွင့္ တူသည္ကို
အဘယ့္ေၾကာင့္ ျပဳရာအံ့နည္း၊ စင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းကို
မစင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းႏွင့္ တူသည္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ျပဳရာအံ့နည္းဟု
(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©

ဤမ်ွျဖင့္
" ရဟန္း မဟုတ္ဘဲ ရဟန္းဟုဝန္ခံ၍ စက္ဆုပ္ထိုက္
မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ "တို႔အား၎
ရဟန္းနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ l ရဟန္း နွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္
တို႔အား ၎  " ေရွာင္ျကဥ္ရမည့္ ရဟန္း…
အမႈိက္ကဲ့သို႔မႈတ္လႊင့္ႏွင္ထုတ္ရမည့္ ရဟန္း…
ေယာက္သြား ပုပ္ကဲ့သို႔ ဆြဲထုတ္ရမည့္ရဟန္း…
စပါးဖ်င္းကဲ့သို႔ ရဟန္း… သံံဃာ့ေဘာင္မွ ေမွ်ာလႊင့္နွင္ထုတ္ရမည့္ရဟန္း…"
တို႔အား၎  " မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ခရီးကို ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာ ရဟန္း "
တို႔အား၎ စာရွဳသူ သိျမင္ေလာက္ျပီဟု မွတ္ယူရင္း
ရဟန္း ဆိုသည္မွာ စာစုကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။

                             #ေမာင္သုခ
                             (26-Feb-2017)

No comments:

Post a Comment