" ရဟန္းနဲ႔ ေရႊသကၤန္း အပ္စပ္ျခင္း ရွိ/ မရွိ "
________
ေမာင္သုခ
___________
[၁]
ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တေလ်ွာက္
ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္လည္းေကာင္း
ယေန႔ထိ သာသနာ အဆက္ဆက္တြင္လည္းေကာင္း
ပိႆာခန္႕ေသာ ေရႊသကၤန္းျခံဳသည့္
ရဟန္းသံဃာဟူ၍ တခါတရံမ်ွပင္
မျကားစဖူးပါ။
ယေန႔ ျမန္မာျပည္၌ ရဟန္းတပါးကို
ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴေသာအေျကာင္းကို
ေတြ႔ျမင္ေနရျပီး ေရႊသကၤန္းအေျကာင္း
ေသာက္က်ိဳးနဲ အထူးအံ့ဖြယ္ ျကားသိရေသာအခါ
ေရႊသကၤန္းဆိုသည္မွာ ရဟန္းတို႔နွင့္
အပ္/ မအပ္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရန္
လိုအပ္လာေပျပီ။
ထို႔အျပင္ သကၤန္းဆိုသည္မွာ
အဘယ္နည္း …???
ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူေသာ
သကၤန္း ဘယ္နွစ္မ်ိဳး ရွိသနည္း…???
အစရွိသည္တို႔ကိုလည္း
ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့
သိထားရန္ လိုအပ္လာေပေတာ့၏။
[၂]
ဒါယကာ တေယာက္သည္ မိမိကိုးကြယ္ေသာ
ရဟန္းတပါးပါး ကို ေစတနာသဒၵါေပါက္၍
မိမိဇနီးသည္ကိုပင္ အဆိုပါရဟန္းအား
လွဴဒါန္းသည္ျဖစ္ေစ…
ဒါယကာမတေယာက္သည္လည္း
မိမိကိုးကြယ္ေသာ ရဟန္းတပါးပါးကို
ေစတနာသဒၵါေပါက္၍ အဆိုပါရဟန္းအဖို႔
မိမိကိုယ္ခႏၶာအား လွဴဒါန္းသည္ျဖစ္ေစ
ပုဂၢလိကကိစၥအရ စာေရးသူတို႔
အထူးအေထြေျပာစရာမရွိေပ။
သို႔ပါေသာ္လည္း
ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္
ုျမတ္စြါ ဘုရားရွင္ထားရစ္ခဲ႔ေသာ
သာသနာ တျဖစ္လည္း ဘုရားရွင္၏
အဆံုးအမေတာ္မ်ား ျဖစ္ေသာေျကာင့္
သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္ေသာ
ဝိနည္းေတာ္ကို ေစာင့္ထိန္းေနျကသည့္
သကၤန္းဝတ္ ရဟန္းတပါးပါး၏
လုပ္ရပ္အျပဳအမူသည္ ဘုရားရွင္ ေဟာျကားေသာ
ဓမၼဝိနယနွင့္ ညီ/မညီ ဆိုသည္ကိုေတာ့
ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တိုင္း တိက်ထင္ရွားစြါ
ေျပာဆိုရန္လိုအပ္ေပျပီ။
[၃]
" သကၤန္းဆိုတာ ဘာလဲ …??? "
ဘုရားရွင္သည္ ဝါေတာ္ႏွစ္ဆယ္ မတိုင္ခင္က
ရဟန္းမ်ားကို ပံ႔သကူသကၤန္း
(သုသာန္ စသည္မွာ လူေတြ စြန္႔ထားတဲ့
အဝတ္အပိုင္း အစေတြကို စပ္ခ်ဳပ္ထားတဲ့
သကၤန္း)ကိုသာ သုံးေဆာင္ေစပါသည္။
ဝါေတာ္ႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္မွ ေဆးဆရာ ဇီဝက
ေတာင္းပန္၍ လူမ်ား လႉဒါန္းေသာ သကၤန္းကို
ခြင့္ျပဳေလ၏။
သကၤန္းဆိုသည္မွာ ပါဠိလို
" စီဝရ " ဆိုေသာ ပုဒ္ကလာပါ၏။
" ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အဝတ္ " ဟု
ဦးဟုတ္စိန္ ပါဠိျမန္မာ အဘိဓါန္က်မ္း
စာ (၃၉၄) တြင္ျပသည္။
ျမန္မာအဘိဓါန္က်မ္း
စ(၃၃၂) မွာေတာ့
သကၤန္းဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ကို
ရဟန္းတို႔ ဝတ္ရံုေသာ ဖန္ရည္ဆိုး
အဝတ္လို႔ အနက္ဖြင့္ပါတယ္။
[၄]
ဒီလိုဆို သကၤန္းတျဖစ္လည္း
ပါဠိလို " စီဝရ " ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ေတြကို
ျကည့္ရင္ ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အဝတ္လို႔
ဆိုျခင္းေျကာင့္ " ေရႊသကၤန္း " နဲ႔
ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျကီး ဆန္႔က်င္ေနျပီး
ဘယ္လိုမွ မသက္ဆိုင္ဘူး ျမင္မိပါတယ္။
တိပိဋက_ ဝိနည္းပိဋက_မဟာဝဂ္ပါဠိေတာ္_
စီဝရကၡႏၶက_ တြင္လည္း
ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူေသာ
သကၤန္း (၆) မ်ိဳးကို တိက် ထင္ရွားစြါ
ေဟာျကားထားပါတယ္။
ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီး ခြင့္ျပဳတဲ႔
သကၤန္း (၆) မ်ိဳးမွာ ေရႊသကၤန္းပါဝင္တာကိုလည္း
လံုးဝ မေတြ႕ရပါဘူး ။
[၅]
" ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူေသာ သကၤန္း (၆) မ်ိဳး "
တိပိဋက _ဝိနည္းပိဋက_
မဟာဝဂ္ပါဠိေတာ္_၈-စီဝရကၡႏၶက_
တစ္ရံေရာအခါ သံဃာေတာ္အား
အေကာင္းအညံ႕ျဖစ္ကုန္ေသာ သကၤန္းတို႔သည္
ျဖစ္ေပၚ လာကုန္၏၊ ထို႔ေနာက္ ရဟန္းတို႔အား
''ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ္သို႔ေသာ သကၤန္းကို
ခြင့္ျပဳေတာ္မူ သနည္း၊ အဘယ္သို႔ေသာ သကၤန္းကို ခြင့္ျပဳေတာ္မမူသနည္း''ဟု အၾကံျဖစ္၏။
ျမတ္စြာဘုရားအား ဤ အေၾကာင္းကို
ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။
''ရဟန္းတို႔ ေခါမတိုင္း၌ျဖစ္ေသာ
သကၤန္း၊ ဝါခ်ည္သကၤန္း၊ ပိုးခ်ည္သကၤန္း၊
ကမၺလာသကၤန္း၊ ပိုက္ဆံေလွ်ာ္ခ်ည္သကၤန္း၊
ငါးပါးစံုေပါင္း၍ ရက္ေသာ သကၤန္းဟု
ဆိုအပ္ေသာ ေျခာက္မ်ဳိးေသာ သကၤန္း တို႔ကို
ခြင့္ျပဳ၏''ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
" ဒါယကာ ဒါယကာမတို႔လွဴေသာ သကၤန္းနွင့္
ပံ့သကူသကၤန္း နွစ္မ်ိဳးစလံုး ခြင့္ျပဳပံု "
တစ္ရံေရာအခါ အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္
ဒါယကာတို႔လွဴေသာ သကၤန္းကို သာယာကုန္၏၊
ထိုရဟန္းတို႔သည္ ''တစ္မ်ဳိးေသာ သကၤန္းကိုသာ
ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏၊ ႏွစ္မ်ိဳးေသာ
သကၤန္း တို႔ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မမူ''ဟု ေတြးေတာမူ
'သံသယကုကၠဳစၥ' ရွိကုန္သည္ျဖစ္၍
ပံ့သကူသကၤန္းတို႔ကို မသာယာကုန္။
ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို
ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ ဒါယကာတို႔လွဴေသာ သကၤန္းကို
သာယာေသာ ရဟန္းသည္ ပံ့သကူသကၤန္းကိုလည္း
သာယာျခင္းငွါ ခြင့္ျပဳ၏၊ ရဟန္းတို႔
ထိုႏွစ္မ်ိဳးလံုးျဖင့္လည္း ေရာင့္ရဲျခင္းကို
ငါခ်ီးမြမ္း၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
[၆]
" ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေရႊ_ေငြကိုင္တာဟာ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼဝိနယကို ေဖာက္ဖ်က္တာလား…???"
" ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေရႊ_ေငြကိုင္တာဟာ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼဝိနယကို ေဖာက္ဖ်က္တာပါပဲ "။
ဒါက္ို ဘုရားရွင္ေဟာျကားတဲ႔ ဝိနည္းပါဠိေတာ္မွာေရာ
သုတၱန္ပါဠိေတာ္မွာေရာ ထင္ရွားစြါ ျမင္ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။
ဝိနည္းေတာ္ပါ သိကၡာပုဒ္ေတြနဲ႔ ျငိစြန္းျပီး
အာပတ္သင့္တာကိုေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း
ျမင္ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။
ဝိနည္းပါဠိေတာ္ >>> ပါစိတ္ပါဠိေတာ္>>>
ဘိကၡဳပါစိတ္ >>> နိႆဂၢိပါစိတ္ သိကၡာပုဒ္ >>>
(၂ ) ေကာသိယဝဂ္ >>> (၈) ႐ူပိယသိကၡာပုဒ္
"'အၾကင္ ရဟန္းသည္ ေရႊ ေငြကို
(ကိုယ္တိုင္ေသာ္လည္း) ခံယူ ျငားအံ့၊
(သူတစ္ပါးကိုေသာ္လည္း) ခံယူေစျငားအံ့၊
အနီး၌ ခ်ထားအပ္သည္ ကိုေသာ္လည္း
သာယာျငားအံ့၊ (ထိုရဟန္းအား)
နိႆဂၢိပါစိတ္အာပတ္သင့္၏''
©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
ဝိနည္းပါဠိေတာ္ >>> ပါစိတ္ပါဠိေတာ္>>>
ဘိကၡဳပါစိတ္ >>> (၉) ရတနဝဂ္ >>> ရတန သိကၡာပုဒ္
ရတနာကိုျဖစ္ေစ ရတနာဟု
သမုတ္အပ္ေသာ ပစၥည္းကိုျဖစ္ေစ
ကိုယ္တိုင္ေကာက္ယူလ်ွင္ (သို႔) အေကာက္ယူခိုင္းလ်ွင္
ရတနသိကၡာပုဒ္နဲ႔ ျငိျပီး ပါစိတ္အာပတ္သင့္ပါတယ္။
©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
[၇]
" ရဟန္းတို႔ ေရႊ/ ေငြ မအပ္ပံု "
ရဟန္းေတြအဖို႔ ေရႊေငြ မအပ္ေျကာင္းကိုလည္း
သုတၱန္ပိဋကေတာ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း
ျမင္ေတြ႔နိုင္ပါေသးတယ္။
တိပိဋက _ သုတၱန္ ပိဋက နိကယ္ငါးရပ္_
သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္ _
(၈) ဂါမဏိသံယုတ္ _(၁၀) မဏိစူဠကသုတ္ …
သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သားရဟန္းတို႔အား #ေရႊေငြသည္မအပ္၊
သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သားရဟန္းတို႔သည္ #ေရႊေငြကိုမသာယာကုန္၊
သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သားရဟန္းတို႔သည္ #ေရႊေငြကို မခံယူကုန္၊
သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သားရဟန္းတို႔သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္
ေရႊေငြကို ပယ္ထားကုန္၏၊ #ေရႊေငြမွကင္းကုန္၏။
ရြာသူႀကီး #ေရႊေငြကိုအပ္ေသာသူအား
ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔သည္အပ္ကုန္၏၊
ကာမဂုဏ္ငါးပါးအပ္ေသာ သူကို စင္စစ္အားျဖင့္
”ရဟန္းသေဘာ မရွိ၊ သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသေဘာ မရွိ”ဟု မွတ္ေလေလာ့။
ရြာသူႀကီး စင္စစ္ေသာ္ကား ငါသည္
ဤသို႔ ေဟာ၏-”ျမက္ကိုအလိုရွိ ေသာ သူသည္
ျမက္ကို ရွာသင့္၏၊ သစ္သားကို အလိုရွိေသာ သူသည္
သစ္သားကို ရွာသင့္၏၊ လွည္းကို အလိုရွိေသာ သူသည္
လွည္းကို ရွာသင့္၏၊ (အလုပ္သမား) ေယာက်္ားကို
အလိုရွိေသာသူသည္ (အလုပ္ သမား) ေယာက်္ားကို
ရွာသင့္၏ ”၊
ရြာသူႀကီး ”အဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ေရႊေငြကိုသာယာသင့္၏၊
ရွာသင့္၏ ” ဟူ၍ ငါဘုရား မေဟာဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
[၈]
" ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼဝိနယဟုတ္ မဟုတ္ ခြဲျခားနည္း "
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼဝိနယဟုတ္ မဟုတ္ကိုလည္း
လြယ္ကူစြါ ခြဲျခားနိုင္ဖို႔ သတၳဳသာသနသုတ္မွာ
" ဝဋ္ဆင္းရဲ၌ ၿငီးေငြ႕ရန္ l တပ္ျခင္းကင္းရန္ l
ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ္းရန္ l ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္
သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္း၍ သိရန္ ၊
နိဗၺာန္အလို႔ငွါ မျဖစ္ကုန္ေသာ တရားတို႔သည္
ဘုရားရွင္၏ ဓမၼဝိနယ မမည္ပံု " ကို
ဒီလို အတိအက် ေဟာျကားထားပါတယ္။
တိပိဋက _သုတၱန္ပိဋက_
အဂၤုတၱရနိကာယ္_သတၳဳသာသနသုတ္…
ဥပါလိ ”ဤတရားတို႔သည္ ဝဋ္ဆင္းရဲ၌ ၿငီးေငြ႕ရန္
တပ္ျခင္းကင္းရန္ ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ္းရန္
ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္း၍
သိရန္ မျဖစ္ကုန္၊ နိဗၺာန္အလို႔ငွါ မျဖစ္ကုန္”ဟူ၍သင္သည္ အၾကင္တရားတို႔ကို သိရာ၏။
ဥပါလိ ”ဤသို႔ေသာ တရားသည္ ဓမၼ မမည္၊
ဤသို႔ ေသာတရားသည္ ဝိနယ မမည္၊ ဤသို႔ေသာ
တရားသည္ ျမတ္စြာဘုရား အဆံုးအမေတာ္ မဟုတ္”
ဟုသင္သည္ စင္စစ္ မွတ္သားရာ၏။
[၉]
ဥပါလိ ”ဤတရားတို႔သည္ ဝဋ္ဆင္းရဲ၌ ၿငီးေငြ႕ရန္
တပ္ျခင္းကင္းရန္ ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ္းရန္
ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ သစၥာေလးပါးတို႔ကို
ထိုးထြင္း၍ သိရန္ျဖစ္ကုန္၏၊
နိဗၺာန္အလို႔ငွါ ျဖစ္ကုန္၏”ဟူ၍သင္သည္
အၾကင္တရားတို႔ကို သိရာ၏။
ဥပါလိ ”ဤသို႔ေသာ တရားသည္ ဓမၼမည္၏၊
ဤသို႔ေသာ တရားသည္ ဝိနယမည္၏၊
ဤသို႔ေသာ တရားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏
အဆံုးအမေတာ္ပင္တည္း”ဟု သင္သည္
စင္စစ္ မွတ္သားရာ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ဤမ်ွဆိုလ်ွင္ျဖင့္ စာရွဳသူတို႔အေနျဖင့္
" ရဟန္းနဲ႔ ေရႊသကၤန္းအပ္စပ္ျခင္း ရွိ/ မရွိ "
ဆိုသည္ကို သိသာထင္ရွားေလာက္ျပီဟု
မွတ္ယူေသာေျကာင့္ "ရဟန္းနဲ႔ ေရႊသကၤန္း
အပ္စပ္ျခင္း ရွိ/ မရွိ " စာစုအား
နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါေတာ့သည္။
ေမာင္သုခ
[30-Nov-2017]
Credit photo…
No comments:
Post a Comment